اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجباری بر حضور دانش آموزان در مدارس تا انجام واکسیناسیون نیست

استاندار قزوین گفت: هیچ اجباری بر حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس تا انجام واکسیناسیون مگر با تأیید و اجازه وزارت بهداشت به عنوان تهیه کننده پروتکل‌های بهداشتی و ناظر بر آن وجود ندارد.

اجباری بر حضور دانش آموزان در مدارس تا انجام واکسیناسیون نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: هیچ اجباری بر حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس تا انجام واکسیناسیون مگر با تأیید و اجازه وزارت بهداشت به عنوان تهیه کننده پروتکل‌های بهداشتی و ناظر بر آن وجود ندارد.

افزود: همه ما خواهان بازگشایی مدارس و حضور فرزندان خود بر سر کلاس‌های درس هستیم اما در شرایط فعلی باید اطمینان لازم از حفظ سلامت دانش آموزان را در فضای مدرسه پیدا کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه حضور ممتد نوحوانان و کوانان در خانه مشکل ساز است، اظهار داشت: به این موضوع اذعان داریم که عدم برپایی کلاس‌های درس و تعطیلی مدارس مشکلاتی را در خانواه‌ها و در سطح جامعه ایجاد کرده که از جمله آنها می‌توان به رشد آسیب‌های اجتماعی و افت تحصیلی فرزندان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا هرچه زودتر زمینه بازگشایی مدارس فراهم شود، افزود: در همین رابطه شاهد رشد سرعت واکسیناسیون و همچنین برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن به افراد زیر ۱۸ سال هستیم.

جمالی پور با اشاره به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در موضوع بازگشایی مدارس، اظهار داشت: در مدارس دارای فضای مناسب به شکلی که ۱۰ دانش آموز در فضای آموزشی ۴۵ متر قرار داشته باشند امکان بازگشایی مدرسه و فعالیت حضوری آموزشی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد و مانعی در کار نیست.

استاندار قزوین گفت: سال تحصیلی پیش رو فارغ از برپایی حضوری کلاس‌های درس یا آموزش از راه دور در ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود و باید فرزندان خود را برای یادگیری و تعلیم و تربیت به خوبی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به الزام حضور معلمان در مدارس  می‌توان تا بازگشایی مدارس باید به گونه‌ای تمهید کرد که دانش آموزان بتوانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل چهره به چهره و محدود برای رفع اشکال با معلمان خود دیدار و گفت وگو کنند.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه باید اقناع خانواده‌ها برای فرستادن فرزندان خود به مدارسی که زمینه بازگشایی آن‌ها وجود دارد در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید خانواده‌ها از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس اطمینان خاطر پیدا کنند تا اجازه حضور فرزندان خود را در مدارس بدهند.

جمالی پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار تذکر به مدیران و دست اندرکارانی که نسبت به برگزاری نشست‌ها و مصوبات نهضت سوادآموزی در مناطق کوتاهی کرده‌اند، شد.

استاندار قزوین گفت: برای کشور و استان ما با این پیشینه علمی و فرهنگی غنی زیبنده نیست که دارای فرد بی سواد به ویژه در سنین پایین باشد.

جمالی پور اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی به میزان چندصد سال گذشته در حوزه سوادآموزی کار شده و موفقیت‌های زیادی کسب شده است با این وجود همین یک و دو درصد جمعیت بی سواد نیز باید باسواد شده و شاهد ریشه کن شدن بی‌سوادی باشیم.

وی با بیان اینکه باید آمار دقیقی از افراد تحصیل کرده و فاقد سواد در روستاها با همکاری دهیاران داشته باشیم، افزود: توسعه بدون دسترسی به آمار قابل تحقق نیست.

استاندار قزوین با بیان اینکه قدردان معلمان خود هستیم که ایثارگرانه تربیت و تعلیم سرمایه‌های انسانی را برعهده دارند، افزود: نقش معلمان در تربیت و پرورش نیروهای انسانی بسیار مؤثر و انکارناپذیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول