اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحویل 100 داعشی به عراق در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام

در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام عراق باقی مانده، منابع رسانه‌ای می‌گویند که نیروهای قسد، 100 تروریست داعش را به نیروهای عراقی تحویل داده‌اند.

تحویل 100 داعشی به عراق در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که وابسته به آمریکا هستند، دیروز (یک‌شنبه، ۱۲ سپتامبر)، ۱۰۰ نیروی داعش را به نیروهای عراقی از طریق گذرگاه مرزی «ربیعه» تحویل دادند.

به نوشته «شفق نیوز»، این تروریست‌ها در زندان‌های YPG (قسد) نگهداری می‌شدند که بر اساس توافق حاصل شده میان دولت عراق و قسد، به نیروهای عراقی تحویل داده شدند.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت: این داعشی‌ها که دارای تابعیت عراقی هستند و به استان‌های مختلف تعلق دارند، به اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم نینوی تحویل شدند تا پس از بازجویی، محاکمه شوند..

وی افزود که عملیات انتقال این تروریست‌ها از طریق مرز و گذرگاه مرزی ربیعه، تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت.

انتقال این تروریست‌ها به عراق در سایه مخالفت بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراقی صورت می‌گیرد. دلیل مخالفت آن‌ها این است که می‌گویند، این تروریست‌ها طی سالهای گذشته، شست‌وشوی مغزی یافته‌اند. دقیقا مانند اتفاقی که برای عناصر داعش در زندانهای بوکا و ابوغریب آمریکا روی داد و موجب شد که نسلی وحشی‌تر و تهاجمی‌تر از سازمان تروریستی موسوم به «التوحید و الجهاد»متولد شود. لذا طرح بازگشت این تروریست‌ها به ظهور یک نسل جدید از تروریست‌ها منجر خواهد شد.

اواخر اردیبهشت گذشته، «فرانک مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه در سفری از پیش اعلام نشده به عراق رفت و یک روز بعد به سوریه سفر کرد و در جمع خبرنگاران از انتقال برخی خانواده‌های حاضر در اردوگاه الهول واقع در شمال شرق سوریه به کشورشان ابراز خشنودی کرد.

پس از آن بود که گزارش‌هایی درباره تصمیم دولت عراق مبنی بر انتقال ۱۰۰ خانواده عراقی از این اردوگاه به کشورشان منتشر شد که با واکنش‌های تند و مخالفت‌های سیاسی و مردمی عراق همراه شد. نمایندگان عراقی نیز اعلام کردند که اجرای این تصمیم منوط به موافقت پارلمان است.

از دیروز در رسانه‌های عراقی خبر انتقال ۱۰۰ داعشی از طریق گذرگاه ربیعه به نیروهای عراقی در حالی که چیزی به برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق باقی نمانده، خبر می‌دهند اما دولت عراق هنوز رسما این خبر را تایید یا رد نکرده است.

پیش‌تر، «امیر عبدالمنعم» تحلیلگر عراقی درباره تلاش‌های آمریکا و برخی طرف‌های سیاسی برای دور کردن سازمان الحشد الشعبی از مرزهای مشترک عراق و سوریه با هدف ایجاد شکاف در این مرزها و تضمین نفوذ سرکرده‌های تروریستی حاضر در اردوگاه الهول به داخل عراق هشدار داده بود.

وی تصریح کرد که یک برنامه تحت نظارت آمریکا در جریان است و مزدوران آن در داخل عراق در حال اجرای آن هستند و هدف از آن ایجاد بستر مناسب برای فعالیت مجدد تروریست‌های حاضر در اردوگاه الهول در داخل عراق است.

وی بعید ندانست که در مرحله آتی، به ویژه پیش از برگزاری انتخابات عراق، عملیات‌های تروریستی متعددی برای هدف قرار دادن مراکز انتخاباتی و پاکسازی شماری از نامزدهای انتخاباتی صورت گیرد و حتی تروریست‌ها کنترل برخی مناطق را به دست گیرند.

قرار است انتخابات زودهنگام پارلمان عراق، در تاریخ دهم اکتبر آتی (۱۸ مهر)، برگزار شود و بغداد و اتحادیه اروپا در خصوص نظارت ناظران اروپایی بر این انتخابات توافق کرده‌اند.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول