اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تسهیل صادرات و تجارت خارجی با اقدامات وزارت صمت/ لزوم بازنگری در منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات در نیمه دوم سال جاری گفت: خبرهای خوبی در موضوع تسهیل صادرات و تجارت خارجی در ماه‌های آینده با روان‌سازی اقتصاد کشور به گوش خواهد رسید.

تسهیل صادرات و تجارت خارجی با اقدامات وزارت صمت/ لزوم بازنگری در منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 22 شهریور) بعد از حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در نشست این کمیسیون اظهار داشت: سه هفته از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذرد و این دولت به تازگی کار خود را آغاز کرده است که در نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر صمت محورهای خود را درباره بازرگانی داخلی و خارجی با این عضو کابینه مطرح کردیم.

وی افزود: گزارشی از وضعیت میدانی تهیه شده از سوی کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون اقتصادی و تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیراساسی با وزیر صمت مطرح کردیم. این درحالی است که نمایندگان مجلس دغدغه رفع گرانی کالاهای اساسی را دارند؛ چراکه ما شاهد استمرار این گرانی‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: 8 میلیارد دلار منابع ارزی در نیمه اول سال جاری برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شد که باید در این باره بازنگری صورت گیرد ضمن اینکه وزیر سمت در کمیسیون اقتصادی درباره تعیین نرخ ارز ترجیحی که در هیات دولت در حال بررسی است، توضیحاتی را ارائه دادند.

پورابراهیمی گفت: باید فرصت و زمانی را در اختیار وزیر صمت قرار دهیم، ضمن اینکه اعتقاد به عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری و روانسازی اقتصاد و تاکید بر رویکرد بازار سرمایه و تعیین قیمت‌ها به صورت غیردستوری در دیدار با وزیر صمت اعلام شد.

وی افزود: قیمت گذاری دستوری باعث ایجاد فساد و رانت در کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: خبرهای خوبی در بهبود شرایط صادرات و تجارت خارجی از سوی وزیر صمت ارائه شد. ضمن اینکه افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات در نیمه دوم سال جاری و تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی می‌تواند مسیر حرکت در ماه‌های آینده را برای روانسازی اقتصاد کشور هموار کند.

پورابراهیمی اضافه کرد: عدم ایفای تعهدات مربوط به وزارت صمت در دولت سابق تاکنون هم به وزیر فعلی صمت ارائه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول