اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان در اولین جلسه دولت جدید

در اولین جلسه دولت جدید لبنان در کاخ بعبدا کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان تشکیل شد و رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور از وزرا خواستند بیشتر از آنکه حرف بزنند، عمل کنند.

تشکیل کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان در اولین جلسه دولت جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اولین جلسه دولت جدید لبنان امروز (دوشنبه) به ریاست «میشل عون» رئیس‌جمهور و حضور «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و وزرای دولت در قصر «بعبدا» کاخ ریاست‌جمهوری برگزار شد.

بر اساس  گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، در این جلسه کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان به ریاست نجیب میقاتی و عضویت وزرای دادگستری، انرژی، دارایی، فرهنگ، کشور، توسعه اداری، اطلاع‌رسانی، تربیت، کار و زراعت تشکیل شد.

هر دولت لبنان در شروع کار خود باید بیانیه‌ای را که بیانیه وزارتی خوانده می‌شود و در آن رویکردها، برنامه‌ها و سیاست‌های آن درج شده است، منتشر کند.

میشل عون

میشل عون در ابتدای این جلسه بر عدم از دست رفتن فرصت تأکید کرد و گفت، باید راه‌حل‌های فوری برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و نجات لبنان اتخاذ شد.

عون خطاب به وزرا گفت: در مقابل ما چالش‌های بسیاری وجود دارد بنابراین شما را به صحبت کمتر و کار بیشتر توصیه می‌کنم.

وی  ابزار امیدواری کرد که بیانیه وزارتی علاوه بر اصول ثابت ملی شامل اصلاحات موجود در ابتکار فرانسه برای لبنان، برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود (بهار ۲۰۲۰)، تکمیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت، تکمیل مذاکرات با صندوق بین المللی پول، اتخاذ طرحی برای بازترسیم ساختار بخش بانکی، کار در راستای بازگشت آوارگان سوری، تکمیل طرح برق و تسریع در طرح مقابله با فساد باشد.

نجیب میقاتی

میقاتی هم گفت: درست است ما عصای جادویی نداریم. وضعیت بسیار سخت است اما با اراده پولادین، عزم و اراده و برنامه‌ریزی می‌توانیم مانند یک تیم عمل کنیم و برخی از آرزوهای ملت صبور و رنج دیده لبنان را برآورده نماییم.

 وی در ادامه از وزرا خواست از صحبت و مانورهای رسانه‌ای و امثال آن کم کنند و بیشتر کار کنند زیرا مردم منتظر عمل هستند تا وعده.

رئیس‌جمهور لبنان بالاخره جمعه ( نوزدهم شهریور) لیست وزرای پیشنهادیِ نخست‌وزیر مکلف نجیب میقاتی را امضا کرد و دولت جدید لبنان پس از یک سال و یک ماه انتظار تشکیل شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول