اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خبرنگار وال‌ استریت ژورنال: در جلسه شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی شود

خبرنگار یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع اروپایی گزارش کرد که در جلسه این هفته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌شود.

خبرنگار وال‌ استریت ژورنال: در جلسه شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد به نقل از منابع اروپایی گزارش کرد که ظاهراً در جلسه این هفته شورای حکام آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر نمی‌شود.

وی در این خصوص نوشت: «تأیید منبع جدیدی از طرف اروپایی را داشته باشید که در حال حاضر،....هیچ قطعنامه سرزنشی (علیه ایران) در هفته جاری صادر نخواهد شد».

نشست چهار روزه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) با محور اصلی برنامه هسته‌ای ایران در «وین» آغاز شد و آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قالب حضوری و مجازی دارد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز شنبه برای گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرده بود، در آغاز جلسه شورای حکام در بیانیه‌ای بار دیگر ادعای نگرانی از عدم دسترسی به تدسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرد.

گروسی که در نشست شورای حکام آژانس اتمی صحبت می‌کرد، گفت: «من از وجود مواد اتمی در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران و اینکه محل کنونی آن مواد اتمی اکنون برای آژانس مشخص نیست، عمیقاً نگران هستیم».

جلسه فصلی شورای حکام آژانس در حالی برگزار شده است که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه هفته جاری (۲۰ شهریور ماه) برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرد.

وی پس از بازگشت از سفر به ایران در فرودگاه وین  در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق با ایران گفت که نیازی به صدور قعطنامه علیه ایران در شورای حکام نمی‌بیند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این دیدار، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول