اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رایزنی نمایندگان اتمی ژاپن و کره جنوبی درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی

نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن، آزمایش جدید موشک کروز توسط کره شمالی را به بحث گذاشته و بر لزوم از سر گرفتن مذاکرات با پیونگ یانگ تأکید کردند.

رایزنی نمایندگان اتمی ژاپن و کره جنوبی درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار تصاویری از آزمایش موشک کروز توسط کره شمالی، نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن روز دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این تماس تلفنی، دو طرف بر لزوم تداوم همکاری‌ها به منظور بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات تأکید کردند.

یونهاپ نوشت، توکیو و سئول درخصوص استفاده‌ از کمک‌های بشردوستانه و دیگر مشوق‌ها برای ترغیب پیونگ‌یانگ به تداوم مذاکرات، رایزنی کردند.

نماینده کره جنوبی پیش از سفر به توکیو درباره گفت‌وگوها با طرف آمریکایی گفت، «پیشرفت قابل توجهی» درباره پروژه‌های کمک‌های بشردوستانه انجام شد اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

علاوه بر این، نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن، قصد دارند روز سه‌شنبه در نشستی سه‌جانبه با حضور نماینده آمریکا در امور کره شمالی شرکت کرده و وضعیت امنیتی شبه جزیره کرده و همکاری‌های سه‌جانبه برای از سر گرفتن مذاکرات با کره شمالی را به بحث بگذارند.

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، پس از دیدار دو سال پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در پایتخت ویتنام، به بن‌بست خورده است.

براساس گزارش یکشنبه شب شبکه «راشا تودی»، کره شمالی در آخر هفته جاری یک موشک کروز جدید را با موفقیت آزمایش کرده است. این موشک پس از پرتاب با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این باره گزارش داد، این آزمایش‌ها طی روزهای شنبه و یک شنبه انجام شده است. در بخشی از این آزمایش‌ها، یک موشک هدفش را در ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر و با عبور از خشکی و آبهای داخلی این کشور با موفقیت هدف قرار داده است.

مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هند-اقیانوس آرام در بیانیه‌ای مدعی شد: «این فعالیت‌ها نشان‌دهنده تمرکز جمهوری دموکراتیک خلق کره روی توسعه برنامه موشکی خود و تهدیدهایی است که برای همسایگان و جامعه جهانی دارد».

پیش از این رسانه‌های کره جنوبی از جمله خبرگزاری «یونهاپ» بامداد پنجشنبه (به وقت ایران) گزارش دادند به‌نظر می‌رسد که ارتش کره شمالی به‌صورت شبانه رژه نظامی بزرگی را اجرا کرده و احتمالا در آن تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک‌های بالستیک نیز به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول