اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ورود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای شکل‌گیری ستاد توسعه خاوران تا امروز ۱۹ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است.

ورود ۴  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ به خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران، اظهار داشت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی مانند میهمان عزیزی است که همیشه انتظار داریم به خانه ما بیاید و قدم روی چشم ما بگذارد.

وی مهم‌ترین تکلیف و وظیفه ستاد توسعه خاوران را جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تسهیل شرایط برای حضور در استان دانست و بیان داشت: از ابتدای شکل‌گیری ستاد توسعه خاوران تا امروز ۱۹ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از این تعداد، طرح ایجاد و راه‌اندازی کارخانه شیرخشک در شهرستان سربیشه با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و طرح ایجاد و راه‌اندازی فرآوری انواع بذر در شهرستان بشرویه با سرمایه‌گذاری ۸۷ میلیارد تومان امروز مبادله شد.

ملانوری در خصوص سند آمایش استان و ضعف‌های موجود در این سند، تصریح کرد: سند آمایش سرزمینی استان سال‌ها پیش تهیه و براساس افق ۱۴۱۵ تنظیم شده است اما براساس اعلام نظر دولت باید یک سند قوی و محکم تا افق ۱۴۲۴ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: این سند، دستورالعمل کاری ما در برنامه‌ریزی ها و اقدامات است لذا باید با تطبیق اطلاعات علمی و داده‌های دستگاه‌ها، تبدیل به راهکاری شود که به عنوان نقشه راه در دستور کار ما قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کلیه جانمایی‌ها و نقطه‌گذاری فرصت‌ها در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها باید برپایه داده‌های سند آمایش سرزمینی استان باشد، تصریح کرد: سندی که تهیه شده بخش زیادی از اطلاعات مربوط به استان در آن دیده شده و باید در ستاد توسعه خاوران از این سند استفاده ‌کنیم.

ملانوری مطرح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، میزان تسهیلات تعیین شده برای حمایت از طرح‌های اشتغالزای کوچک را ۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های متوسط و بزرگ تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تعیین کرده که با کارمزد ۱۰ درصد و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ پروانه کارخانه محصولات لبنی در استان صادر شده اما تنها دو واحد فعال است، اضافه کرد: موضوع ایجاد پالایشگاه محصولات لبنی توسط مجری طرح هاب شتر در استان مطرح شد که نیاز به احداث واحد جدید نیست و می‌توان از ظرفیت این کارخانه‌ها استفاده کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی به بازار طیور هم اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به حجم بالای مرغ و تخم‌مرغ در استان اگر بخشی از این صنعت را به سمت بسته‌بندی محصول ببریم، ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

ملانوری با تأکید بر وضعیت استان به لحاظ ذخایر غنی گیاهان دارویی، گفت: موضوع تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی از طرح‌های اولویت‌دار استان و بسیار مهم است و تکمیل این زنجیره به ایجاد ارزش افزوده در این محصول خواهد انجامید.

 انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول