اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

برگزاری نخستین سوگواره «ملت امام حسین(ع)» به یاد سردار سلیمانی

سوگواره «ملت امام حسین (ع)» با هم افزایی نهادهای مختلف در دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار و از خادمان رسانه‌ای تقدیر می‌شود.

برگزاری نخستین سوگواره «ملت امام حسین(ع)» به یاد سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود کاویانی دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) امروز در نشست خبری که در سازمان بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مکتب و باب امام حسین (ع) باب وسیع و گسترده ای است که در جنبه‌های گوناگون می‌توان آن را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه پایه‌های انقلاب اسلامی ریشه در مکتب امام حسین (ع) دارد، ادامه داد: برای مثال در حوزه معرفتی می‌توان قله‌های معرفتی را در این مکتب مشاهده و در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه سیاست، ایثار، معنویت، انسانیت و… حرف برای گفتن داشت و این ظرفیت عظیمی است که باید به آن توجه شود. همچنین کششی که این مکتب دارد همه انسان‌ها را عاشق خود می‌کند بنابراین لازم است این ظرفیت به مردم معرفی و شناسانده شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: در این سال‌ها سوگواره‌ها و اشکواره‌های متعددی در سطوح مختلف برگزار شده امسال با توجه به اینکه رادیو معارف ۷ دوره بوی سیب را برگزار کرده بود طرحی ارائه شد تا سوگواره‌هایی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند به یاد سردار سلیمانی تحت یک عنوان و با هم افزایی نهادهای برگزار کننده سوگواره «ملت امام حسین (ع)» برگزار شود.

کاویانی هدف از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی را هم‌افزایی و شناخت ظرفیت‌ها، نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا برشمرد و افزود: ادغام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، شبکه‌سازی و شناخت ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی، ایجاد وحدت در برند سوگواره‌ها در کنار فعالیت مستقل هر سوگواره، پرهیز از کار تکراری و موازی کاری و تخصصی کردن هر بخش، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت‌ها از دیگر اهداف تشکیل سوگواره ملت امام حسین (ع) باز مهمترین اهداف این دبیرخانه به شمار می‌رود.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) در ادامه بر کیفی‌سازی تولیدات بر اساس محورهای موضوعی اشاره کرد و گفت: سوگواره ملت امام حسین (ع) در دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که در بخش مردمی شاهد ایجاد پویش‌ها و رصد هشتک‌ها در فضای مجازی و در بخش حرفه‌ای فراخوان تولید در قالب‌های مختلف خواهیم بود.

* سوگواره‌ای مخصوص رسانه‌های مکتوب و دیجیتال

در ادامه مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: بخشی از این سوگواره مربوط به خادمان رسانه‌ای می‌شود که در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال به صورت مستقیم و غیر مستقیم درخصوص اربعین و ملت امام حسین (ع) مطلب می‌نویسند.

وی افزود: لازم است در این حوزه به پیشکسوتان و کسانی که در این زمینه تولیداتی دارند تولیداتشان مورد توجه قرار گیرد و تقدیر شوند از این رو بخشی از این سوگواره به تجلیل از خبرنگاران مربوط می‌شود از این رو آثار خبرنگاران توسط داورانی که به زودی اعلام خواهد شد مورد داوری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه بر اساس وظیفه‌ای که دارد در این سوگواره از خبرنگاران به عنوان سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس محسوب می‌شوند تقدیر به عمل آورد.

در ادامه محمدصادق افراسیابی سخنگوی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی عنوان کرد: صدا و سیما و رادیو معارف پیشنهاد هم افزایی که بین سوگواره‌های حسینی را ارائه کرد و این یک اقدام جدیدی بود که صورت گرفت.

سخنگوی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی بیان داشت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهرماه به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول