اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه متحد امارات در یمن خواستار مشارکت در روند سیاسی شد

گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» وابسته به امارات در جنوب یمن در پاسخ به اظهارات فرستاده سازمان ملل متحد، خواستار مشارکت در تمامی مراحل روند سیاسی کشور شد.

گروه متحد امارات در یمن خواستار مشارکت در روند سیاسی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب یمن) در واکنش به اظهارات «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، بر ضرورت مشارکت این گروه در روند سیاسی یمن تأکید کرد.

این گروه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «تحقق صلح در یمن تنها از طریق گوش فرا دادن به گروه‌های جنوبی محقق نمی‌شود بلکه باید آن‌ها را در تمامی مراحل سیاسی مشارکت داد».

در این بیانیه همچنین آمده است: «مشارکت جنوب یمن در روند سیاسی نیازمند اراده سازمان ملل برای تضمین صلح واقعی و دائمی است به گونه‌ای که تحقق این امر ممکن نیست مگر اینکه حرف و سخنان به فعل تبدیل شود».

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، در این بیانیه همچنین اشاره شده است که توافقنامه ریاض همچنان یک فرصت حقیقی برای روند صلح موفقیت‌آمیز تحت رهبری سازمان ملل متحد است به شرط آنکه هیأت مذاکره‌کننده مشترک به موجب این توافقنامه تشکیل شود.

در این بیانیه همچنین بر عدم پایبندی دولت هادی به تعهدات خود ذیل توافقنامه مذکور به ویژه بازگشت کابینه مشترک به عدن اشاره شده است.

روز جمعه گراندبرگ در سخنانی مقابل اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت استان‌های جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

نوامبر ۲۰۱۹ دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوبی یمن توافقنامه ریاض را امضا کردند که به موجب آن کابینه جدید متشکل از اعضای دو طرف تشکیل شد اما بخش نظامی این توافقنامه همچنان با موانعی مواجه است.

به موجب این توافقنامه اعضای کابینه جدید وارد شهر عدن شدند اما پس از حملات در این شهر و اعتراضات مردمی، دوباره به ریاض بازگشتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول