اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: طرح اسرائیل برای بهبود شرایط غزه، دروغین و پوچ است

سخنگوی جنبش حماس گفت که طرح رژیم صهیونیستی درباره بهبود شرایط غزه، صرفا وعده‌های دروغین و پوچ است که عملا جنبه اجرایی ندارد.

حماس: طرح اسرائیل برای بهبود شرایط غزه، دروغین و پوچ است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی واقعیت ملت فلسطین را درک نمی‌کند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از قاسم گزارش داد، طرح رژیم صیهونیستی که یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم، درباره بهبود شرایط غزه مطرح کرد، صرفاه وعده‌های دروغین و پوچ است که عملا جنبه اجرایی ندارد.

وی تأکید کرد، حماس بخشی از این طرح شکست خورده نخواهد بود؛ رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که برخی از راهکارها در زمینه های اقتصادی می‌تواند مانع تحقق اهداف ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود و بازگشت آوارگان شود.

قاسم ادامه داد: «ما صاحبان یک مسئله ملی هستیم. سعی می‌کنیم حقوقمان را در سرزمین و مقدسات خود پس بگیریم و با آزادی و کرامت در سرزمین خود زندگی کنیم».

سخنگوی حماس تصریح کرد، راهکارهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم و نهادهای آن نمی‌توانند با وضعیت ملی‌گرایانه رو به افزایش در نوار غزه مقابله کنند؛ به ویژه پس از نبرد شمشیر قدس.

وی خاطر نشان کرد، ملت فلسطین حق دارد از طریق هوایی و دریایی  منافذی به روی جهان داشته باشد و افراد و کالاهای آن، آزادانه حرکت کنند؛ این حق ملت فلسطین است.

قاسم با بیان اینکه حماس نمی‌تواند بر سر مسائل سیاسی و ملی چانه‌زنی کند، همچنین گفت که دشمن صهیونیستی در تلاش است واقعیت جنگ ملت فلسطین با استعمار را از بین ببرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، با عقب‌نشینی از گزینه نظامی، برنامه تفصیلی برای شکست حماس در غزه را از طریق اقتصادی و دیپلماتیک ارائه کرد.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفت: «باید یک فرآیند بزرگ اقتصادی چند ساله را برای امور امنیتی آغاز کنیم» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول