اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل ستاد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها/مبتلایان زنجانی در ایستگاه 127 هزار و 324 نفری

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 12۷ هزار و ۳۲۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای ۶۷۳ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

تشکیل ستاد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها/مبتلایان زنجانی در ایستگاه 127 هزار و 324 نفری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کرونا همه ابعاد زندگی بشریت را تحت تاثیر قرار داده و در این میان آنچه که شاید کمتر به آن توجه شده همان ابعاد روانی آن است که بخشی از جامعه را خانه‌نشین کرده است.

از این رو شاید بخشی از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا برای ابد همراه نسل امروز بماند که آیا بشود، کاری برای کاهش آن کاری در آینده کرد یا نه،

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۶۶۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۷۴۹ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۵ هزار و ۶۶۵ مورد بوده است که ۶۴۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۷ هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۷۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۳ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۶۵۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

تشکیل ستاد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در زنجان

فتح‌الله حقیقی به اقدامات پژوهشی انجام شده در حوزه کرونا در بخش‌های اجتماعی، اقتادص و فرهنگی اشاره و اظهار کرد: پژوهش‌ها باید کاربردی انجام شود چنانچه طی ۱۸ ماه گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده، که باید از نتایج آن، در پژوهش‌ها استفاده شود.

استاندار زنجان با اشاره به سابقه و نتایج پژوهش‌های انجام شده تاکید کرد: من اعتقادی به پژوهش نظری ندارم و مد نظر من پژوهش مبتنی بر عمل است.

وی به تشکیل بانک اطلاعاتی در سپاه برای طرح‌ کمک‌های مومنانه اشاره و تصریح کرد: یادمان باشد ارگان‌های حمایتی دیگر هم اقدامات خود را انجام می‌دهند.

حقیقی از طراحی همه ابعاد مربوط به طرح شهید سلیمانی برای عملیاتی بودن طرح مورد نظر خبر داد و گفت: این طرح بسیار دقیق طراحی شده و شفاف عمل می‌شود.

استاندار زنجان به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی کارخانه‌ها و ادارات باید مراکز واکسن داشته باشند که با این اقدام تزریق واکسن نظم پیدا می‌کند و افراد برای تزریق از محل کار خود خارج نمی‌شوند.

وی به تشکیل ستادی برای بررسی راه‌کارهای کاهش مشکلات به هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طبق مصوبه موجود اشاره و ابراز امیدواری کرد، این ستاد بتواند به پیش بر امور کمک کند.

حقیقی به مستندات موجود در مورد کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان در پیک پنجم نسبت به پیک قبلی اشاره و تاکید کرد: این کاهش در مورد آمار فوتی‌ها هم روی داده است.

استاندار زنجان واکسیناسیون هوشمند را از اقدامات انجام شده در استان دانست و ادامه داد: این اقدام در کاهش آمار ابتلا و همچنین فوتی‌ها موثر بوده است.

وی با توصیه به فرمانداران در مورد نظارت بر پوشش واکسیناسیون تصریح کرد: پوشش پایین واکسیناسیون در ایجرود و سلطانیه باید مورد بررسی قرار گیرد.

حقیقی افزایش تیم‌های تزریق واکسن برای تسریع روند را مورد تاکید قرار داد و گفت: این تیم‌ها با حضور در واحدهای تولیدی، بازار و دستگاه‌های اداری به واکسیناسیون عمومی کمک کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در آینده دریافت خدمات منوط به ارائه کارت واکسن خواهد شد، افزود: کاگروه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کمک به تسریع روند واکسیناسیون باید ورود و دستگاه‌ها هم به وظایف خود عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی از منابع دقیق در مورد کووید 19 گفت: چندصدایی در حوزه ویروس کرونا معنایی ندارد، چرا که قانون منابع را در این مورد مشخص کرده است.

حقیقی تاکید کرد: هر چند با روند موجود، واکسیناسیون سرعت خواهد گرفت، ولی همه باید بدانیم که واکسیناسیون راه‌کار نهایی نیست و همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشت.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول