اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رفع تصرف بستر و حریم رودخانه آبشینه همدان

دادستان همدان گفت: آزادسازی و رفع تصرف بستر و حریم رودخانه آبشینه همدان با دستور قضایی انجام شد.

رفع تصرف بستر و حریم رودخانه آبشینه همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از رفع تصرف بستر و حریم رودخانه آبشینه خبر داد و اظهار کرد: این مسئله پس از ارائه طرح توسط شرکت آب‌منطقه‌ای همدان در شورای تأمین و اثبات غیرقانونی بودن تصرفات و با دستور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی محقق شد.

وی گفت: بستر و حریم رودخانه ها در برخی نقاط در سال‌های گذشته توسط عده‌ای متصرف و به باغ، زمین کشاورزی و یا حتی ساختمان تبدیل شده است.

دادستان همدان اظهار کرد: در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب از سال ۱۳۹۸ به شرکت آب منطقه ای استان ابلاغ شده تا نسبت به اجرای قانون آزادسازی بستر و حریم روخانه‌ها، نهرها، مسیل‌ها و سایر آبرفت‌های موجود مطابق با قانون اقدام کند.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان طرح مطالعاتی بستر و حریم رودخانه آبشینه را به مسافت دو کیلومتر انجام داد و موضوع در شورای تأمین شهرستان مطرح شد.

خانجانی تصریح کرد: پس از انجام اخطارهای لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و شرکت آب منطقه‌ای با پشتیبانی نیروی انتظامی از هفدهم شهریورماه، رفع تصرفات بستر رودخانه را به مساحتی که مطالعه شده آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول