اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار کرملین به کی‌یف؛ مطرح کردن موضوع کریمه ممنوع!

سخنگوی کاخ کرملین گفت، ملاقات رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهوراوکراین مادامی که کی‌یف قصد مطرح کردن موضوع کریمه را دارد، امکان پذیر نیست.

هشدار کرملین به کی‌یف؛ مطرح کردن موضوع کریمه ممنوع!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، ملاقات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مادامی که کی‌یف قصد مطرح کردن  موضوع کریمه را دارد، امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری «تاس» پسکوف در این باره گفت: «اگر این موضوع مطرح شود [بحث کریمه] این دیدارغیرممکن است. بحث در مورد کریمه به وضوح امکان پذیر نیست و احتمال فرضی چنین ملاقاتی را زیر سئوال می‌برد.»

برخی منابع گزارش داده بودند که اوکراین قصد دارد در مذاکرات احتمالی با مسکو درباره وضعیت کریمه گفت‌وگو کند.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که ملاقات بین دو رئیس جمهور در صورتی امکان پذیر است که دستور کار شامل اقدامات کی‌یف برای اجرای توافقنامه‌های مینسک وتصمیمات اتخاذ شده در اجلاس پاریس  و روابط دوجانبه باشد.

«سرگئی نیکیفروف» سخنگوی زلنسکی پیشتر گفته بود که رئیس جمهور اوکراین آمادگی دارد هر لحظه با پوتین ملاقاتی داشته باشد تا درباره موضوعات مربوط به سرزمین‌هایی که تحت کنترل کی‌یف نیست، از جمله کریمه، گفت‌وگو کند.

 در ماه آوریل، زلنسکی به دنبال دیدار با پوتین برای گفت‌وگو در مورد درگیری در شرق اوکراین بود. پوتین  به نوبه خود ، در 22 آوریل خاطرنشان کرد که در مورد مسائل مربوط به منطقه «دونباس»  مقامات اوکراین باید قبل از هر چیز با سران جمهوری لوگانسک و دونتسک ملاقات کنند.

پوتین همچنین گفت که آماده است تا در هر زمان مناسب زلنسکی را در مسکو ملاقات کند ، مادامی که در مورد تقویت روابط دوجانبه باشد.

رئیس جمهور اوکراین که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهور بازیگر نقشهای طنز در تلویزیون اوکراین بوده روز جمعه گفته بود، ورود کشورش به جنگ با روسیه متحمل است. 

زلنسکی به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ تمام عیار میان اوکراین و روسیه پاسخ داد: «فکر می‌کنم محتمل باشد». او با این حال وقوع چنین جنگی را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرد.

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر عضویت کشورش در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را خواستار شد و گفت: «موضع من روشن است: ما از نظر توان نظامی و برخورداری از تخصص کافی، آمادگی عضویت در ناتو را داریم.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول