اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: مفاسد اقتصادی ریشه در ضعف مدیریت اقتصادی دارد/ اقتصاد کشور را با یک برنامه ۵ ساله می توان به ثبات رساند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ما در مدیریت و اداره اقتصادی کشور دچار بحران بیشتری هستیم و برخی از مفاسد اقتصادی کنونی هم ریشه در ضعف اداره اقتصادی کشور دارد.

قالیباف: مفاسد اقتصادی ریشه در ضعف مدیریت اقتصادی دارد/ اقتصاد کشور را با یک برنامه ۵ ساله می توان به ثبات رساند

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با مسئولان ارشد قوه قضائیه درخصوص آسیب شناسی قضایی قوانین اقتصادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه باید یک نگاه دقیق به تجربه پشت سر و مسائل خود داشته باشیم، اظهار داشت: به عنوان یک راوی که این مسیر 40 ساله انقلاب اسلامی را طی کرده، می گویم که باید با دقت به مسائل پیشت سر توجه کرد تا بتوانیم در گام دوم انقلاب، نتیجه درستی به دست آوریم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث بقا براساس همان اندیشه سیاسی و علم سیاست در جایگاه والایی قرار دارد و می توان به عملکرد آن نمره 100 را از 100 داد. 

وی تصریح کرد: نظامی که مبتنی بر سنت های الهی و خلاف تمام قدرت ها شکل گرفته و دشمنان برای براندازی این نظام از هر دشمنی و امکانات ممکن در داخل و خارجی استفاده می کنند، اما واقعیت آن است که اکنون نظامی مقتدر شکل گرفته و دشمنان ما به این موضوع معترف هستند. 

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه 3 مولفه ریشه این موفقیت بزرگ و عالی بقا و رشد نظام جمهوری اسلامی است، گفت: امام جامعه، امت یعنی مردم و شهروندان و همچنین باور امام‌ و امت به سنت های الهی، سه مولفه است که باعث بقای جمهوری اسلامی شده است. 

وی افزود: از سوی دیگر بحث اداره کشور مطرح است و متاسفانه باید گفت که به دلیل سوء مدیریت ها به اداره کشور نمی توان نمره مناسب داد زیرا به هیچ کدام از سه مولفه که موجب بقای نظام شده در اداره کشور توجه نشده است.

قالیباف تصریح کرد: امروز در حوزه های ساختاری، کارکردی و رفتاری دچار چالش های جدی هستیم، اگر برای این مسائل چاره اندیشی نکنیم، حتما در گام دوم انقلاب دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همگامی سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه گفت: هماهنگی سه قوه در امور کشور جای شکر دارد، و باید تلاش کنیم این هماهنگی منجر به هم افزایی شود و آن شاء الله با آن بتوان مشکلات مردم را حل کرد. 
وی با بیان اینکه هماهنگی میان سه قوه در کشور لازم است، اما کافی نیست، ادامه داد: مهمترین چالش کشور مباحث اقتصادی است که در حوزه اقتصادی بحث مفاسد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، هر چند معتقدم اکنون ما در مدیریت و اداره اقتصادی کشور دچار بحران بیشتری هستیم و برخی از مفاسد اقتصادی کنونی هم ریشه در ضعف اداره اقتصادی کشور دارد. 

قالیباف تصریح کرد: وضعیت منابع اقتصادی و مالی خوبی در کشور وجود دارد و اعداد و ارقام نیز این موضوع را نشان می دهد، همچنین ما در حوزه مدیران و افراد، اشخاص قابلی داریم، اما به دلیل ضعف مدیریت، مشکلات اقتصادی به وجود آمده است. 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: تا زمانی که رویکردها، ضعف مدیریتی و نظارتی و کارکردی اصلاح نشود، اوضاع اقتصادی درست نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت داشتن مدیریت صحیح، اقتصاد کشور با تحریم را می توان با یک برنامه 5 ساله به ثبات رساند.
در این نشست وزیر دادگستری ، مدیرکل تدوین طرح و لوایح معاونت حقوقی قوه قضائیه، رئیس دیوان عدالت اداری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، معاون وزارت دادگستری و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول