اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تبریک وزرای خارجه ایرلند، بورکینافاسو، اندونزی، کنگو و مغولستان به امیرعبداللهیان

وزرای خارجه ایرلند، بورکینافاسو، مغولستان، جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی در پیام‌های جداگانه به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفتند.

تبریک وزرای خارجه ایرلند، بورکینافاسو، اندونزی، کنگو و مغولستان به امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزرای خارجه ایرلند، بورکینافاسو، مغولستان، جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی در پیام‌های جداگانه به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفتند.

* پیام وزیر خارجه ایرلند

«سایمون کاونی» وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در این پیام با اشاره به همکاری سازنده با کشورمان، بر حفظ گفت‌.گوی مستمر با وزیر امور خارجه کشورمان و تداوم همکاری‌ها تأکید کرد.

* ایران یکی از شرکای مهم اندونزی  در منطقه

به گزارش فارس، خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی هم در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه اندونزی در این پیام ایران را یکی از شرکای مهم اندونزی  در منطقه خواند و افزود: توسعه مناسبات در طول ٧٠ سال روابط دیپلماتیک، زمینه ارتقای همکاری‌های فیمابین را فراهم کرده است.

 خانم «رتنو مرسودی» ابراز امیدواری کرد، دوستی‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور، منجر به ایجاد شرایط مناسبتر برای هر دو ملت به خصوص در دوران پاندمی کرونا شود.

* تبریک وزیر خارجه بورکینافاسو

« آلفا بری » وزیر امور خارجه جمهوری بورکینافاسو در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو در این پیام برای همکاری با امیرعبداللهیان در جهت تحکیم روابط دوستانه دو کشور اعلام آمادگی کرد.

* پیام وزیر خارجه مغولستان

خانم «باتس تسگ باتمونخه» وزیر امور خارجه مغولستان هم در پیامی ضمن تبریک به امیرعبداللهیان، ابراز علاقه مندی کرد در جهت تقویت روابط دوستانه دیرینه بین جمهوری اسلامی ایران و مغولستان، به ویژه تقویت تجارت و همکاری‌های اقتصادی با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری کند.

* پیام وزیر خارجه کنگو

«کریستوف لوتوندولا آپالا پن آپالا» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو هم با ارسال پیامی انتصاب حسین امیرعبداللهیان در سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

 وی در این پیام تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط دوستانه و همکاری با کشورمان را ابراز داشته و برای امیرعبداللهیان در انجام وظایف خود در پست وزارت امور خارجه آرزوی موفقیت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول