اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش بودجه فرهنگی کشور به ۳.۵ درصد/ بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرری، عواید اقتصادی فراوانی به همراه دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرری باعث توسعه فرهنگی، مذهبی و گردشگری می‌شود و عواید اقتصادی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

افزایش بودجه فرهنگی کشور به  ۳.۵ درصد/ بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرری، عواید اقتصادی فراوانی به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‎‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عصر امروز در حاشیه بازدید از آثار باستانی و گردشگری شهرری اظهار کرد: اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با سفر به نقاط مختلف کشور و استان تهران به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت هستند تا بتوانند به خوبی حمایت های لازم را از بخش های مختلف فرهنگی انجام دهند.

 وی با بین اینکه بودجه فرهنگی کشور در این دوره مجلس، از نیم درصد به ۳.۵ درصد افزایش یافته است، گفت: اگرچه تخصیص این سهم از بودجه نیز جوابگوی نیازها و کاستی‌های حوزه فرهنگی کشور نیست، اما بستر مناسبی را برای پرداختن به اولویت‌ها و پروژه‌های فرهنگی مهیا می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اعضای این کمسیون به طور مستقیم با سه وزیر ورزش و جونان، میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ارشاد ارتباط دارند و می توانند به خوبی وضعیت موجود را برای افزایش بودجه و رسیدگی های مختلف به وزرا تبیین کنند.

آقاتهرانی یادآور شد: سایر وزارتخانه ها نیز به صورت غیر مستقیم با این کمسیون در ارتباط هستند و همین مسأله موجب می شود نیازهایی که توسط نمایندگان مردم در بازدید از نقاط مختلف احصاء می‌شود به گوش متولیان امر برسد.

وی با تاکید براینکه حضور نمایندگان در میان مردم باید موجب تغییر وضعیت و بهبود شرایط موجود شود، اضافه کرد: مردم پس از بازدید نمایندگان مجلس از نقاط مختلف به زودی تغییر را در محلات خود خواهند دید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم ولایت مدار شهرری جزو کوخ نشینانی هستند که متاسفانه آنگونه که باید به نیازهای آنان توجه نشده است، افزود: در مجلس شورای اسلامی توجه به مطالبات مردم مناطق محرومی مانند شهرری در اولویت قرار دارد.

آقاتهرانی در پایان خاطرنشان کرد: شهرری دارایی‌ها و پتانسیل‌های فاخر و ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد که بهره‌گیری حداکثری از آنان می‌تواند علاوه بر توسعه فرهنگی، مذهبی و گردشگری، عواید اقتصادی فراوانی نیز برای منطقه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول