اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفری در پروژه شهید سلیمانی فولاد مبارکه

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: پروژه شهید سلیمانی ظرفیت اشتغال زایی برای ۱۰ هزار نفر دارد که هزار نفر اشتغال مستقیم و ۹ هزار نفر غیرمستقیم می‌‎توانند مشغول شوند.

اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفری در پروژه شهید سلیمانی فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا عظیمیان در گفت‌وگوی اینترنتی درخصوص مدیریت فولاد مبارکه در خلال مشکلات، اظهار کرد: در آبان ۹۷ آمریکا ما را در لیست تحریم‌های SDN قرار داد.

مدیر عامل فولاد مبارکه ادامه داد: طی سه سال گذشته، یک اطلاعیه عمومی و دو اطلاعیه خاص برای وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرده و ما را در شدیدترین بخش تحریم‌ها قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کالاهای استراتژیک در صنعت فولاد، الکترود گرافیتی است، بیان کرد: این کالا  مصارف چندگانه در صنایع اتمی و موشکی دارد که رسانایی بالایی دارد، ما در مهر ۹۷ ذخیره کمی داشتیم و براساس توصیه بخش‌های امنیتی و وزارت صمت، ملزم شدیم که ذخیره خوبی داشته باشیم.

عظیمیان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳ سال ذخیره الکترود داریم و توانستیم بخشی از مشکلات حاصل از تحریم را مرتفع کنیم.

تحریم‌ها ۱۰۰ میلیون یورو پول فولاد را بلوکه کرده است

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها افزود: ولی بخشی از پول‌های ما بلوکه شده و بخشی از کالاهای خریداری‌شده در انبارها مانده، نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو پول نقد و ۶۰ میلیون یورو کالا بلوکه شده است.

وی عنوان کرد: اگر تحریم‌ها رفع شود، همه این‌ها به نام فولاد مبارکه است و  شرکت‌های طرف حساب ما افراد معتبری هستند و به دلیل اقدامات ظالمانه آمریکا مجبور شدند در کارها توقف ایجاد کنند.

عظیمیان ضمن بیان اینکه ما در چند طرح دعوای عمومی در مراجع قضایی اروپا داشتیم، تصریح کرد: در آلمان و ایتالیا تاحدودی موفق بودیم و در بخش‌هایی نیز منتظر رای نهایی هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: در طول این ۳ سال چالش‌های زیادی داشتیم، در وزارت صنعت در دولت قبل، ۵ وزیر تغییر پیدا کرد که چالشی برای صنعت و فولاد حساب می‌شد.

وی افزود: از طرفی به دلیل اینکه هم بنگاه صنعتی و هم اقتصادی و یک شرکت بورسی هستیم و نیز فولاد در دنیا به دو صورت طویل و عریض وجود دارد، فولاد طویل مورد  مصرف همه است ولی فولاد عریض به درد صنعت می‌خورد، پس محصولات ما وارد بخش خودروسازی، لوازم خانگی، شرکت نفت، وزارت نیرو و ساختمان می‌شود که حدود ۳۴ درصد مشتری‌های اصلی ما را پروفیل‌سازها تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه توضیح داد: برای توسعه در همه بخش‌ها، در همه کشورها فولاد و سیمان نقش اساسی دارند و دو کالای زیربنایی هستند.

عظیمیان با اشاره به اینکه مبارکه لوکوموتیو صنعت است، خاطرنشان کرد:  حدود ۳ هزار واحد صنعتی زیر دست فولاد می‌تواند کار کند، کار کردن یا نکردن فولاد مبارکه در بخش زیادی از اقتصاد، صنعت و اشتغال کشور تاثیر می‌گذارد؛ ما یک بخش زیربنایی برای خود قائلیم و با تدبیر حرکت می‌کنیم که اشکالی کوچک، دومینووار اثر خود را بر دیگر بخش‌ها نگذارد و تاکنون فولاد مبارکه در نقش حامی صنایع عمل کرده است.

وی در خصوص مجموع تولید فولاد مبارکه تصریح کرد:  فولاد، خود نزدیک به ۶.۵ میلیون تن تولید می‌کند ولی گروه فولاد ظرفیتش بیش از ۱۰.۲ میلیون تن است، بالاترین تولید ۳۰ سال گذشته در سال ۹۶، در خود فولاد ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تن بوده که ساعت ۱۱ روز ۳۰ اسفند ۹۹، دو ساعت مانده به سال تحویل، از ۷ میلیون تن عبور کردیم.

تحریم، جلوی تولید را نگرفت

مدیرعامل فولاد مبارکه درخصوص تولید گفت: فولاد مبارکه روزی ۲۳ هزار تن تولید می‌کند، اگر این ۲۵ روز را ضرب در ۲۳ هزار تن کنیم، به ظرفیت ۷.۵ میلیون تن می‌رسیدیم، لذا نگذاشتیم تحریم‌ها موجب افت تولید شود؛ همه ارقام ماهانه اعلام می‌شود و برای رعایت دستورالعمل‌های فروش، ارقام را به کیلوگرم به تعزیرات، وزارت صمت و بخش‌های مختلف دولتی اعلام می‌کنیم و آمار شفافی داریم.

وی در مورد طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه اظهار کرد: ابرپروژه بزرگ نورد گرم، به ظرفیت ۴.۲ میلیون تن را مبارکه از سال ۸۹ تعریف کرده، در مبارکه ۷ میلیون تن تولید فولاد خام داریم که نزدیک به ۳میلیون از تولیداتمان را به صورت خام می‌فروشیم، مبارکه ۱۱ سال است تصمیم داشته، نورد گرم ۲ را بزند و تمام فولاد خود را نورد کند و با ارزش افزوده بیشتری بفروشد.

عظیمیان با اشاره به اینکه  ۸۰ درصد هزینه تولید فولاد، از سالن ریخته‌گری خارج می‌شود و کیلویی حدود ۲۰۰ تومان سود دارد، بیان کرد: ۲۰ درصد هزینه از این‌جایی که فولاد خام به نورد گرم تبدیل شود و بخشی نورد سرد و سپس پوشش‌دار شود(گالوانیزه، قلع‌اندود و...)، پس از تبدیل فولاد خام به نورد گرم، کیلویی بالای هزار تومان سود دارد و اگر بعد از نورد گرم، نورد سرد رویش اتفاق بیفتد، کیلویی بالای ۴ هزار تومان سود دارد، یعنی تمام سود در مسیر انتهایی تولید قرار دارد.

پروژه شهید قاسم سلیمانی، موجب اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر می‌شود

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن بیان اینکه نورد گرم چندین بار مناقصه بین‌المللی رفته ولی به دلیل تحریم‌ها نتوانسته پروژه را اجرا کند و بار آخر که مدیرعامل قبلی قراردادی در ایتالیا با شرکت آلمانی امضا کرد، تحریم‌ها موجب شد، شرکت آلمانی علاوه براینکه وجهی نیز دریافت کرده بود، از اجرای پروژه سر باز زند، خاطرنشان کرد: ما پروژه را با  شرکت خارجی دیگری منعقد کردیم و منتظر صدور مجوزهایش هستیم، این پروژه بزرگ که نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان کار است، ۱۰ هزار نفر اشتغال دارد، ۱۰۰۰ نفر مستقیم و ۹ هزار نفر غیرمستقیم که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده و  در ۳ سال آینده اجرا می‌شود.

وی افزود: این اتفاق باعث می‌شود، کشور به واردات ورق بی‌نیاز شود، چون طراحی نورد گرم ۲ براساس نیاز بازار انجام شده، یعنی نیازهایی که ما تولید نکرده و وارد می‌کنیم را پوشش می‌دهد، ما فولادهای خاصی را وارد می‌کنیم، چون اقتصادی نیست و بیشتر در بخش تجهیزات الکتریکی و آی‌تی استفاده می‌شود.

عظیمیان با بیان این موضوع که در حال اجرای دو خط ۳۰ هزار تنی الکترود گرافیتی در استان یزد هستیم، توضیح داد: کشور ما سالی ۵۰ هزار تن الکترود گرافیتی استفاده می‌کند که نیمی از آن مربوط به فولاد مبارکه است، باید قسمت ماشین‌کاری و تولید الکترود خامی که از خارج وارد می‌شود را هم در دست بگیریم.
 
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با بیان طرح‌های توسعه‌ای، اظهار کرد: طرح ۳.۷ میلیون تن افزایش ظرفیت فولاد  خام کشور را داریم که در کنار طرح‌های بزرگ ۱۰ میلیون تنی که در جنوب کشور مطرح است، با نصب ماشین شماره ۶ ریخته‌گری مبارکه، هرمزگان را از ۱.۵ میلیون به ۲ میلیون، سفیددشت را از ۸۰۰ هزار تن به ۱میلیون تن افزایش می‌دهیم یعنی همین سیستم موجود را افزایش ظرفیت دهیم،که اقدامی اقتصادی و سودآور است.

عظیمیان با بیان این نکته که با توجه به حوادثی که در بخش کمبود برق، شاهد بودیم، فولاد مبارکه با هماهنگی وزارت صمت و وزارت نیرو، ۳ پروژه نیروگاهی ۵۰۰ مگاواتی، مجموعا هزار و 500 مگاوات، را در نظر گرفته، افزود: فولاد مبارکه بزرگترین مصرف‌کننده برق و گاز کشور است و روزانه هزار و ۴۶۰ مگاوات برق مصرف می‌کنیم.

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: تکمیل زیرساخت‌های جانبی واحد‌های سنگان، خطوط نورد ۳۰۰ و ۴۵۰هزارتنی در  کاشان و شهرکرد، خط ۵۰۰هزار تنی اسیدشویی برای تکمیل زنجیره در کاشان و شهرکرد، مشارکت در کارخانه فولاد‌سازی و ریخته‌گری اندیمشک، مشارکت در سه طرح انتقال آب ازجمله ساخت سد تنظیمی کوهرنگ ۳ برای انتقال آب به  فلات مرکزی، انتقال آب جنوب به اصفهان با مشارکت ۴۰ درصدی و خط انتقال آب به خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با مشارکت ۲۰درصدی، از جمله طرح‌های توسعه فولاد است.

وی در ادامه توضیحاتش درخصوص طرح‌های توسعه‌ای خاطرنشان کرد: برای اینکه اتفاق خوبی در صنعت کشور بیفتد، طرح تحول دیجیتال از سال ۹۹ شروع شده و ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، انقلاب چهارم صنعتی در بخشی از دنیا درحال استفاده است.

عظیمیان ادامه داد: موبایل‌های هوشمند، بخشی از محصولات انقلاب چهارم صنعتی است، ذوب‌آهن اصفهان طی دهه ۴۰ و ۵۰، ساخته و بهره‌برداری شده و نسل دوم انقلاب صنعتی است، فولاد مبارکه در دهه۶۰ ساخته شده، نسل سوم تکنولوژی انقلاب صنعتی است، نسل چهارم انقلاب صنعتی می‌گوید کل سازمان باید به طور هوشمند اداره شود.

طرح تحول دیجیتال، سهام‌داران فولاد را به بهره‌بری ۸درصدی می‌رساند
 
مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ باشگاهی به نام فانوس دریایی تاسیس کردند و افرادی که از چک‌لیست‌های این باشگاه رد شوند، می‌توانند از لوگوی این شرکت در سربرگ خود استفاده کنند، افزود: تاکنون ۵۵ شرکت بزرگ به این باشگاه ملحق شدند؛ در بخش فولاد چهار شرکت وارد شدند و ما عقب نیستیم، نتیجه پروژه طرح تحول دیجیتال، اداره هوشمند مبارکه است و موجب بهره‌بری ۸ درصدی برای سهام‌داران می‌شود

عظیمیان ادامه داد: یک سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای این کار در نظر گرفته شده  است تا کشور در سطح بالاتری از سودآوری، حفظ سهم بازار و افزایش سود سهم سهام‌داران و به روز بودن را برای فولاد مبارکه به ارمغان بیاورد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به این نکته که پروژه‌های ذکر شده، بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: ۶۰هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند که تماما با منابع فولاد تامین اعتبار می‌شوند، سهام‌داران بین ۱ تا ۴ سال برای سوددهی طرح‌های توسعه می‌توانند منتظر بمانند.

وی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که رشد اقتصادی صفر و منفی است، فروش محصولات فولاد به تولید می‌رسد یا خریدهای سفته‌بازانه داریم، گفت: بخش عمده محصولات ما به دلیل تفاوت ۲ هزار تومانی روی کیلوگرم با بازار آزاد دارد، این ابهام را دارد ولی بخش عمده به کارخانه‌ها و انبارهای تولیدکنندگان می‌رسد و صنایع فعال از آن استفاده می‌کنند، ولی به دلیل حجم سنگین نقدینگی در جامعه چون یک کالای سرمایه‌ای هست، بعضی اوقات فعالیت‌های سودجویانه وجود داشته دارد.

عظیمیان ادامه داد: ولی درصد کمی از موضوع را به خود اختصاص می‌دهد و بخش عمده محصولات به تولیدکننده می‌رسد و سعی می‌کنیم بازار را آرام نگه داریم که به‌دست تولیدکننده واقعی برسد.

مدیر عامل فولاد مبارکه ضمن اشاره به اینکه هر موقع التهاب بازار زیاد باشد، فروش را در بورس نقدی می‌کنیم که به دست واقعی برسد، بیان کرد: نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار دست مشتری‌هایمان دادیم، ما با فروش اعتباری این امکان را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کنیم که کالا را از ما بگیرند، تبدیل به محصول نهایی کرده و بفروشند و پول ما، سود بانک و سود خودشان را استفاده کنند، مبارکه این را افتخار می‌داند که در حمایت از صنعت کشور این اعتبار را قرار داده که چرخ همه صنعتگرها بچرخد.

وی بیان کرد: در بورس کالا براساس تعیین سهمیه و سامانه بهین‌یاب، افراد می‌توانند خرید کنند، قیمت هم کشف می‌شود و براساس خریدی که متقاضیان انجام می‌شود، این اتفاقات به وقوع می‌پیوندد، ما تولیدکننده هستیم و اتفاقات بخش توزیع را نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، در نقدینگی، سرمایه‌ای بودن کالا و اشکالات نظام توزیع این اتفاق می‌افتد.

عظیمیان افزود: وزیر صنعت کنونی قول داد اشکالات موجود را برطرف کند، اگر مصرف‌کنندگان واقعی نیازشان برطرف شود جایی برای سفته‌بازی نمی‌ماند، ۱۶ میلیون تن مصرف فولاد کشور است که نزدیک به ۳۰ میلیون تن تولید می‌کنیم، پس دو قیمتی نباید وجود داشته باشد.

مدیر عامل فولاد مبارکه افزود: فولاد به سفارش کالاها را تولید می‌کند؛ ما تولیدکننده ۹۳درصدی انحصاری بازار ورق در کشور هستیم و با هماهنگی‌ها، نمی‌گذاریم این بازار آشفته شود و با عرضه‌های بیشتر پالس مثبت به بازار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی دو بازار با دو قیمت داریم، با نظارت می‌توانیم رانت را به دست مصرف‌کننده برسانیم، گفت: یک اصل روشن و واضح در اقتصاد دنیا وجود دارد که عرضه و تقاضا است، که اگر رابطه شفافی داشته باشد، رانت و دوقیمتی مطرح نمی‌شود.

راهکاری برای کاهش تفاوت قیمت بین بازار و فولاد مبارکه

عظیمیان ادامه داد: اگر کنترل بازار و تامین نیاز تولیدکنندگان و مشتریان  را به ما بدهند، ما با تعهد تامین ۸۰ درصدی نیاز مصرف‌کنندگان کاری می‌کنیم که حداکثر تفاوت بین قیمت مبارکه و بازار، زیر ۱۰ درصد باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: الگوهای جهانی باید محلی‌سازی شود، ما نمی‌توانیم آنچه در دیگر کشورها اجرا می‌شود را یک‌جا اجرا کنیم، کشور ما دارای ذخایر بزرگ انرژی است، ما برای حفظ اشتغال، افزایش ظرفیت موجود و توسعه سرمایه‌گذاری باید نحوه تامین انرژی را برای واحد‌های صنعتی به طور محلی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰، مجلس قیمت حاملان انرژی برای فولادسازان را زیاد و مقداری به قیمت‌های جهانی نزدیک کردند ولی ما باید ببینیم چه چیزی به خیر کشور است.

عظیمیان با اشاره به ابطال معاملات که هفته گذشته اتفاق افتاد، توضیح داد: وقتی قیمت نادرست بالا می‌رود یا ما درخواست ابطال می‌کنیم یا مسوولان وزارت صنعت، قیمت‌های بالا را ابطال می‌کنند، اگر این اقدام نشود، فاصله بیشتر خواهد شد، راه حل جایگزین ما عرضه بیشتر و حرکت نقد است که اختلاف به وجود آمده را کم‌تر کنیم.

آرام نگه داشتن بازار فولاد

مدیر عامل فولاد مبارکه ادامه داد: سیمان، میلگرد و تیرآهن بازیگران زیادی در کشور دارد ولی ورق یک تولیدکننده اصلی دارد، می‌شود بازار را در یک حرکت دسته جمعی کاری کنیم که هیجانات و  رانت‌ نداشته باشیم.

وی افزود: سیل بزرگ نقدینگی موجود در  جامعه باید به سمتی برود، بعضی‌ها می‌خواهند با دلالی وارد این بخش هم شوند و این بلا را سر ورق هم بیاورند، ما چون تولیدکننده اصلی هستیم، می‌توانیم  در یک تعامل همه جانبه از دولت و مقامات قضایی این بازار را آرام نگه داریم که تاثیرش روی بازارهای دیگر هم وجود دارد، ما حدود  ۱.۵ میلیون تن ورق وفولاد خام صادر می‌کنیم؛ حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ یورو، آخرین نرخ صادرات است.

کاهش تولید فولاد مبارکه به علت قطعی برق نسبت به سال گذشته

عظیمیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به قطعی برق و گاز، فکر می‌کنید به رکوردهای بیش از ۷ میلیون تن برسید، گفت: اگر در ۶ ماه دوم سال قطع  برق و گاز  نداشته باشیم با حرکت‌هایی می‌توانیم پوشش دهیم.

مدیر عامل فولاد مبارکه افزود: ما در ۵ ماه گذشته ۳ میلیون و ۱۲۰هزار تن تولید داشتیم که نسبت به  ۵ماهه سال قبل، ۱۲ درصد کاهش داشتیم، به طور کلی ۴۱۸ هزار تن به علت عدم تامین برق کاهش داشتیم، اگر قطعی برق نداشته باشیم امید داریم به رکورد پارسال برسیم.

وی درخصوص پیش‌بینی از وضعیت بازار فولاد در رمقیاس جهانی بیان کرد: طی سال در دنیا بیش از ۲ میلیارد تن فولاد تولید می‌شود که ۱ میلیارد در چین تولید می‌شود و ما دهمین تولیدکننده فولاد دنیا هستیم، بازیگر اصلی چین است و او قیمت سنگ آهن، فولاد و... را تعیین می‌کند، طبق تحلیل‌هایی که شنیدیم روند به صورت مثبت خواهد بود و بازار فولاد به رونق خوبی خواهد رسید و کسانی که در این بازار نقش دارند به نظر می‌رسد آینده خوبی خواهند داشت.

عظیمیان گفت: برای سال ۱۴۰۱ اگر خواستیم سهام فولاد مبارکه را تهیه کنیم، اگر ورق را نزدیک به ۱۰۰۰ دلار برای میانگین سال در نظر بگیریم، پیش فرض منطقی خواهد بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه درخصوص وضعیت مالی شرکت اصلی، بیان کرد:  در سال ۹۱ و ۹۲ حاشیه سود فولاد مبارکه به ۴۰ درصد می‌رسد اما در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ که کاهش جهانی نرخ فولاد را نیز داشتیم، حاشیه سود کاهش می‌یابد، دلیل بالارفتن حاشیه سود از سال ۹۶ تا کنون تولید، کنترل هزینه‌ها، شفافیت در تراکنش‌ها و فعالیت‌های مالی، بازدهی سرمایه‌گذاری در دیگر شرکت‌ها، رونق بازار فولاد و جهش نرخ ارز است.

وی درخصوص خرید سهام خزانه توسط فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: طبق قوانین هیچ شرکتی نمی‌تواند سهام خود را بخرد ولی بورس راهکار سهام خزانه را  برای جلوگیری ریزش سهام داد و مجوز سهام خزانه به ما داده شد؛ از سال ۹۷ تا کنون ۳ مرحله افزایش سرمایه‌ای واقعی از محل سود انباشته سهام‌داران و اندوخته‌های دیگر داشتیم، اصل مال سهام‌داران وجود دارد ولی از ریزش سهام جلوگیری کرده تا حداقل خسارت برای سهام‌داران باشد، ما در جایگاه دومی ارزشی شرکت‌های بورسی قرار داریم.

از سنگ تا رنگ

عظیمیان در ادامه بیان کرد: مبارکه از رشته تخصصی خودش خارج نشده و شعار معروف «از سنگ تا رنگ» را در مبارکه داریم که به معنی از سنگ تا ورق رنگی است، مبارکه همیشه در رشته خودش توسعه یافته و سرمایه‌گذاری کرده است، این باعث سودآوری و ارزش افزوده بیشتری برای شرکت است.

مدیرعامل فولاد مبارکه درخصوص پیش‌بینی از سود فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: عددی که ما در ۵ ماه فروختیم، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد بود، کل فروش سال گذشته نزدیک به  ۸۰ هزار میلیارد بوده اگر این روند ادامه داشته باشه و به تولید ما خدشه‌ای وارد نشود،  امسال به ۵۰ هزار میلیارد سود خالص  برسیم.

ارائه بیش از ۲۰هزار تن اکسیژن رایگان همزمان با شیوع کرونا به سراسر کشور

وی با اشاره به اینکه ما همیشه اکسیژن و نیتروژن اضافی را می‌فروشیم اما با شیوع کرونا فروش اکسیژن را متوقف کردیم و بیش از ۲۰هزار تن اکسیژن رایگان در اختیار بیمارستان‌های  سراسر کشور قرار دادیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی برای بیمارستان‌ها خریداری کردیم و امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به مبارزه با بیماری اختصاص دادیم.

عظیمیان افزود: البته سال ۹۸ و قبل از آن در سیل و زلزله نیز در کنار مردم بودیم و اکنون در ۳ طرح آبی کشور مشارکت داریم؛ سال ۹۹  سال رکورد مبارکه بود، ۱۳۶ ذوب در ۲۴ ساعت را به ۱۴۱ ذوب رساندیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد:  ما آماده هرگونه همکاری برای تامین مسکن نیز هستیم که به پروژه بزرگ ملی کشور کمک کنیم.

وی افزود: مسأله بی‌آبی زاینده‌رود معضل است و با سه کار این فشار را کم کردیم؛ ما کل برداشت سالیانه‌مان از آب زاینده رود ۱ درصد است و با سه کار این مقدار را کاهش دادیم، اول آن که پساب ۹ شهر اطراف را خریدیم، پساب پس از انتقال به تصفیه‌خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، این کار منابع زیرزمینی را آلوده نمی‌کند و شهر و روستا محیط پاکی خواهند داشت.

عظیمیان ادامه داد: سپس ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم که آب در فولاد بچرخد، فیلتراسیون شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و به سیستم برگردد و تغییر تکنولوژیک برای کاهش مصرف آب نیز از دیگر مسائل برای کاهش مصرف آب است.

انتهای پیام/ ۶۳۱۲۴/ق30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول