اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی تل‌آویو از خیزش همگانی فلسطینیان در پی افزایش تنش‌ها

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از احتمال شعله‌ور شدن آتش خشم فلسطینیان در پی تنش‌زایی‌های اخیر، گفتمدعی شد برای هرگونه تقابل در قدس اشغالی،‌ کرانه باختری و غزه آماده می‌شوند.

نگرانی تل‌آویو از خیزش همگانی فلسطینیان در پی افزایش تنش‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری‌زبان شامگاه دوشنبه مدعی شدند نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی چند عملیات بزرگ را که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی طرح‌ریزی شده بود، خنثی کردند.

شبکه‌های ۱۲ و ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیاتی درباره ماهیت این عملیات‌ها یا نحوه خنثی‌سازی آنها، فقط گزارش دادند که سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) با همکاری نیروهای پلیس، چند حمله را در قدس اشغالی خنثی کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در پی نگرانی دستگاه‌های امنیتی از احتمال وقوع عملیات‌های بیشتر، حدود ۲ هزار نیروی پلیس اضافی قرار است در این شهر مستقر شوند.

«عومر بار-لِو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز درباره احتمال شعله‌ور شدن درگیری‌های جدید گفت: «نمی‌دانم که آیا در آستانه درگیری جدید هستیم یا نه. ولی قطعا در برهه بسیار حساسی قرار داریم، حملات اخیر، فرار زندانی‌ها و اینکه هنوز دو نفر از آنها بازداشت نشده‌اند، در کنار همه این‌ها مشکلاتمان با حماس».

بر اساس این گزارش، بار-لو ادامه داد: «هر حادثه‌ای می‌تواند کل منطقه را شعله‌ور کند،‌پس ما برای تشدید اوضاع در اورشلیم (قدس اشغالی)، یهودا و سامریه (کرانه باختری) و غزه آماده می‌شویم».

وی البته در لحنی که حاکی از ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات جدید گروه‌های مقاومت علیه این رژیم بود، گفت: «البته هیچکدام از طرف‌ها منفعتی در شعله‌ور کردن این بشکه باروت ندارند».

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرده بود افزایش عملیات‌های استشهادی فلسطینیان طی این چند روز در قدس و کرانه باختری نشانه خشم ملت فلسطین از جرایم اشغالگران در حق اسرای در بند رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به حملات بامداد دوشنبه به چند نقطه در نوار غزه، مدعی شد تل‌آویو وضعیت ملتهب کنونی در نوار غزه را نمی‌پذیرد و در برابر اقدامات مقاومت فلسطین از جمله حماس ساکت نمی‌ایستد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول