اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آبهای شور در دانشگاه سیستان و بلوچستان

دبیرعلمی سومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور گفت: سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آبهای شور به طور مشترک توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از امروز به مدت سه روز با حضور 12 سخنران ملی و بین‌المللی به صورت مجازی برگزار شد.

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آبهای شور در دانشگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آبهای شور به طور مشترک توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از امروز به مدت سه روز با حضور 12 سخنران ملی و بین‌المللی به صورت مجازی برگزار شد.

عبدالرضا صمیمی در حاشیه این کنگره اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و با جمعیت پراکنده و منابع آبی متعدد بوده که بعضی از آن‌ها در حال تحلیل است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک منابع آبی سیستان و بلوچستان در شمال استان و مرکز از آب‌های سطحی چاه‌نیمه‌ها تأمین می‌شود افزود: در مناطق جنوبی این استان نیز با وجود داشتن آب، سیستم توزیع مناسبی برای وجود ندارد و در جنوبی‌ترین نقطه این منطقه هم منابع مختلفی مانند دریا در اختیار ما قرار دارد.

صمیمی با بیان اینکه با توجه به شرایط آبی و خشکسالی موضوعیت برگزاری این کنگره برای سیستان و بلوچستان اهمیت دارد تصریح کرد: سخنرانان و شرکت کنندگان در این کنگره از کشورهایی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا، هندوستان، انگلیس، چین و اردون است.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آبهای شور افزود: طی این سه روز تعداد ۱۲ سخنرانی کلیدی، ۳۲ ارایه مقاله بصورت شفاهی و پوستر انجام و ۱۰ ارایه دستاوردهای فناورانه توسط دانشمندان، محققان و فناوران ایرانی و بین‌المللی انجام خواهد یافت، همچنین، در کنار کنگره نمایشگاه مجازی دستاوردهای تعدادی از شرکتهای فناور نیز برگزار خواهد شد، در بعد از ظهر روز سوم نیز یک جلسه هم اندیشی با حضور صاحبان علم و فناوری برگزار و قطعنامه صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین و دومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور در تهران برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این کنگره در سیستان و بلوچستان مطلوب نبودن وضعیت آب استان بوده تا توجه مسوولان را به سمت این منطقه برای حل بحران آب جلب کند و آخرینه یافته‌های علمی دنیا را برای حل مشکلات آب بررسی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های مادر منطقه هشت کشور است و قطب علمی جنوب شرق کشور است و نقش کلیدی در توسعه علمی منطقه از نظر فرهنگی، علمی و پژوهشی ایفا می کند و جزو 20 دانشگاه برتر کشور است که سالیانه حدود هزار مقاله ملی و بین المللی منتشر می کند و در حوزه بین المللی جایگاه مناسبی دارد.

درمحمد کردی افزود: هدف از برگزاری همایش ها و کنگره‌های علمی این است که دانشگاه بتواند ارتباط خود را با جامعه و صنعت برقرار کند اگر این استان بخواهد توسعه پیدا کند محور این توسعه باید دانشگاه باشد و نقش کلینیک برای حل مشکلات را در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی و غیره.. داشته و نسخه مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

وی ادامه داد: هم اکنون رویکرد دانشگاه تخصصی‌تر و مسولیت محورتر شده است، بخش اعظمی از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با هدف برطرف کردن مشکلات استان انجام میشود تا نگاه علمی به مسؤولان برای حل مشکلات منطقه ارائه کنیم.

وی بیان کرد: انتظار داریم بخش های خصوصی و دولتی برای توسعه استان گام برمی‌دارند با دانشگاه هماهنگ باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طرح آمایش استان توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان آماده شده و در اختیار مسؤولان قرار گرفته تا بر پایه این طرح برنامه ریزی برای توسعه استان انجام شود.

لازم به ذکر است: به وبسایت کنگره به آدرس: https//:seminars.usb.ac.ir/uwtc است و همچنین علاقمندان برای حضور در کنگره می‌توانند بدون هزینه ثبت نام و به آدرس وبیناری کنگره مراجعه کنند: https://webinar.usb.ac.ir/UWTC
انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول