اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تقسیم مهر و همدلی مازندرانی‌ها در آستانه ماه مهر/ همه با هم مشق محبت بنویسیم

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: امسال شور عاطفه‌ها در روزهای ۲۴ الی ۲۶ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان به ترتیب در مدارس به‌صورت مجازی، پایگاه‌های کمیته امداد و میعادگاه‌های نماز جمعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با شعار همه باهم مشق محبت بنویسیم برگزار می‌شود.

تقسیم مهر و همدلی مازندرانی‌ها در آستانه ماه مهر/ همه با هم مشق محبت بنویسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ماه مهر کم کم از راه می‌رسد و روزها، روزهای تب و تاب آماده شدن دانش‌آموزان  برای سال تحصیلی جدید است، بوی نویی کتاب و دفتر زیبایی نقاشی روی جعبه مداد رنگی، مداد و تراشی نو خودکار در چهار رنگ آبی، قرمز، سبز و مشکی ، همه این‌ها نوید بخش آغاز بهار علم و دانش است اما در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، مدارس خالی از سر و صدای شیرین دانش‌آموزان به سر می‌برد و طنین زنگ کلاس و صف  به گوش نمی‌رسد و از هیاهوی حیاط مدرسه خبری نیست.

حال و هوای شهر پاییزی شده و ویروس کرونا این میهمان ناخوانده همچنان در کوچه پس کوچه‌های شهر پرسه می‌زند اما  می‌توان به‌وضوح صدای پای پاییز و آهنگ رسیدنش را شنید.

در این روزها کودکانی هستند که در آرزوی داشتن ملزومات مدرسه چشمشان به دست پدرانشان است تا شاید آن‌ها نیز بتوانند همچون هم‌کلاسی‌های خود به دور از هرگونه اضطراب سال تحصیلی جدید را آغاز کنند، فقط کمی همت من و تو کافی است تا آن‌ها نیز هزار رنگ پاییز را ببینند و غرق در شادی کودکانه شان، در باغ علم دانش قدم زنند و آینده ایران اسلامی را روشن‌تر از همیشه سازند.

نهادها و دستگاه‌های زیادی هستند که در این روزها نیازمندان را از یاد نمی‌برند و برای نشاندن لبخند بر چهره آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، یکی از نهادهایی که همیشه و در هر شرایطی در کنار محرومان و نیازمندان بوده، کمیته امداد است، این نهاد مقدس ارائه خدمات مختلف به نیازمندان و محرومان  را با هدف توانمندسازی و ایجاد امید و خود باوری در آن‌ها انجام می‌دهد.

احمد سعادت معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران در مورد ارائه چگونگی خدمات به نیازمندان از سوی این نهاد در آستانه سال تحصیلی، می‌گوید؛ کمیته امداد هرساله در آستانه ماه مهر جشن عاطفه‌ها را برگزار می‌کند که امسال به‌دلیل تقارن با ماه صفر به شور عاطفه نامگذاری شد تا با مشارکت خیران و مردم نوع‌دوست بتوانیم آغاز بهار دانش و تحصیل را برای دانش آموزان نیازمند با مهر و همدلی رقم زنیم.

وی در ادامه بیان می‌کند؛ امسال شور عاطفه‌ها در روزهای ۲۴ الی ۲۶ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان به ترتیب در مدارس به‌صورت مجازی، پایگاه‌های کمیته امداد و میعادگاه‌های نماز جمعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با شعار "همه باهم مشق محبت بنویسیم" برگزار می‌شود. 

سعادت اضافه می‌کند؛ مردم نوعدوست استان می‌توانند به دفاتر کمیته امداد ، در شهرستان های مازندران مراجعه و یا کمک‌های خود را از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری #۱*۰۱۱*۸۸۷۷* و یا شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۴۹۹۰۷ پرداخت کنند.

*خاطره آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس 

مشق شب‌های ننوشته و مداد‌های از بس تراشیده و کوچک شده در دستمان و کتاب و دفترهای جلد شده با تمام توان زیبا نوشتن در صفحه اول دفترمان و هزاران شیرین کاری دوره درس و مدرسه یکی از بهترین خاطرات کودکی همه ما است.

چه زیبا است تا با کمک‌های خود به کودکان نیازمند خاطره‌ای خوش برای آنان رقم زنیم زیرا احسان و مهرورزی مطلع غزل انسانیت و نوع‌دوستی شکوه محبت و صلابت فتوت و جلوه‌گاه یک‌دلی است، خوشا به حال کسانی که با مهربانی و  ایثار خالصانه خود، رضای خداوند را جلب می‌کنند.

هنوز هم می‌توان عطر مهربانی را در کوچه پس کوچه های شهر استشمام کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول