اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده‌های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش‌بنیان

تامین سلامت در هر جامعه‌ای دغدغه اساسی است. قطعا این روزها که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ اهمیت این حوزه بر همگان ثابت شده است.

رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده‌های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تولید دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان توسعه‌دهنده صنعت سلامت کشور است. حوزه‌ای که پیشرفت های خوبی در آن داشتیم و  فعالیت 393 شرکت دانش‌بنیان نیز رونق بخش فعالیت‌ها شده است. شرکت‌هایی که با اتکا به نیروی انسانی متخصص خود مسیر تولید محصولات فناورانه را هموار کردند و به زندگی میلیون‌ها بیمار امید دادند.

این شرکت‌ها با فعالیت خود و تولید محصولات ایران ساخت، صنعت سلامت را از وابستگی به واردات رها کرده‌اند. اشتغالزایی و ارزآوری بخش مهم دیگر از نقش آفرینی آنها است. شرکت‌هایی که شرایط بحران حضورشان پررنگ‌تر و اهمیت شان مشخص می‌شود؛ همچون روزهای کرونایی که شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید کیت های تشخیصی و دارو نیاز کشور را رفع کردند.

توسعه شرکت‌های فعال در این بخش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچون سایر حوزه های دانش بنیانی دنبال می‌شود. در این زمینه نیز مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در این معاونت خدماتی گوناگون را به این شرکت ها ارائه می دهد. این شرکت ها می توانند برای توسعه محصول و بخش تحقیق و توسعه خود از 110 خدمت مرکز استفاده کنند. تسهیلات مالی، حمایت از ورود شرکت ها به بورس، اصلاح تعرفه گمرکی، معافیت از حقوق گمرکی، عوارض و سود بازرگانی، بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی، بسته بیمه های مسئولیت، هم سرمایه گذاری و خدمات مشاوره تنها بخش کوچکی از این حمایت ها است.

به عنوان مثال راه اندازی پیشخوان مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان  اقدامی از سوی این مرکز برای توانمندسازی شرکت ها است و مشاوره هایی در زمینه هایی همچون بازاریابی، صنعتی سازی و بهینه سازی محصولات دارویی، صادرات اقلام دارویی، آزمون های مورد نیاز محصولات حوزه مهندسی بافت و سلول ارائه می دهد. استفاده از این خدمت برای تمامی شرکت ها رایگان است.

 

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول