اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

2 کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق هدف قرار گرفت

دو کاروان حامل تجهیزات لجستیک اشغالگران آمریکا در استان‌های القادسیه و المثنی واقع در جنوب عراق، هدف قرار گرفتند.

2 کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق هدف قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در الدیوانیه و السماوة عراق در روز گذشته، خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، از هدف قرار گرفتن این دو کاروان در شهرهای الدیوانیه و السماوة خبر داد.

گروه موسوم به «اصحاب الکهف» عراق، نیز در کانال تلگرامی خود، عصر دیروز، مسئولیت هدف قرار دادن این دو کاروان آمریکایی را برعهده گرفت و اعلام کرد که در ساعت ۷:۱۵ صبح امروز یک کاروان لجستیک را در شهر السماوة واقع در استان المثنی و در ساعت ۹:۰۰ صبح یک کاروان لجستیک را در شهر الدیوانیه واقع در استان القادسیه (الدیوانیه) هدف قرار داده است.

این‌ گروه، تاکنون چندین بار مسئولیت حمله به کاروانهای آمریکایی را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که از رسیدن تدارکات به نیروهای آمریکایی جلوگیری خواهد کرد.

در طول هفته به تعدد، محموله‌های مورد نیاز نیروهای آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز «جریشان» کویت وارد عراق می‌شود؛ گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد.

استفاده مداوم ائتلاف آمریکایی از این گذرگاه بدون نظارت دولت مرکزی عراق انتقاد محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است، به طوری که «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، پیشتر بر ضرورت نظارت دولت بر گذرگاه مرزی جریشان مانند سایر گذرگاه‌های مرزی کشور تاکید کرد و باقی ماندن این گذرگاه به این شکل را خطری برای حاکمیت عراق دانست.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند از‌این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور این فرماندهان پیروزی بر داعش، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول