اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«بند مقاومت» در نقشه راه دولت جدید لبنان ثابت می‌ماند

یک روزنامه عربی به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت جدید لبنان در بیانیه وزارتی خود «بند مقاومت» که به مبارزه با اشغالگر اسرائیلی تأکید می‌کند، را تغییری نخواهد داد.

«بند مقاومت» در نقشه راه دولت جدید لبنان ثابت می‌ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اولین جلسه دولت جدید لبنان دیروز (دوشنبه) به ریاست «میشل عون» رئیس‌جمهور و حضور «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و وزرای دولت در قصر «بعبدا» کاخ ریاست‌جمهوری برگزار شد.

 در این جلسه کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان به ریاست نجیب میقاتی و عضویت وزرای دادگستری، انرژی، دارایی، فرهنگ، کشور، توسعه اداری، اطلاع‌رسانی، تربیت، کار و زراعت تشکیل شد.

هر دولت لبنان در شروع کار خود باید بیانیه‌ای را که بیانیه وزارتی خوانده می‌شود و در آن رویکردها، برنامه‌ها و سیاست‌های آن درج شده است، منتشر کند.

در همین ارتباط، روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از منابع آگاه به نشست‌های کمیته‌های وزارتی نوشت، پیش‌نویس بیانیه وزارتی توسط تیم نجیب میقاتی آماده شده و برای نهایی کردن آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش می‌شود.

این روزنامه افزود، «بند مقاومت» در بیانیه وزارتی مذکور تغییری نکرده و انتظار می‌رود که بیانیه مذکور مفید و مختصر باشد.

در بند مقاومت آمده است: در نبرد با دشمن اسرائیلی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد و برای آزادسازی اراضی اشغالی باقی مانده لبنان از هیچ مقاومتی دریغ نخواهیم کرد. همچنین بر حق زنان و مردان لبنانی در مقاومت علیه اشغالگر و پاسخ به تجاوزهایش تأکید می‌کنیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول