اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت گاز در اروپا رکورد زد

طی چند ساعت گذشته شاهد آن بودیم که قیمت گاز در بازار اتحادیه اروپا به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و رکورد تاریخی خود را شکسته است.

قیمت گاز در اروپا رکورد زد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، قیمت گاز برای تحویل در ماه اکتبر در بورس انرژی هلند که یکی از اصلی‌ترین بازارهای گازی در اروپا به شمار می‌رود، همین چند ساعت پیش از 750 دلار به ازای هر هزار مترمکعب عبور کرد. 

قیمت گاز در ساعت 12:36 دقیقه GMT در هلند 751.2 دلار به ازای هر هزار مترمکعب تعیین شد. دلیل این مسئله این است که میزان گاز انبارشده در اروپا نتوانسته انتظارات را برآورده کند. 

آمارهای موجود حاکی از آن است که از مجموع ظرفیت تاسیسات ذخیره‌سازی گاز در اروپا در روز شنبه فقط 70.4 درصد تکمیل بوده که 15.5 درصد پایین‌تر از متوسط پنج ساله آن بوده است. به طور کلی طی هفته‌های گذشته قیمت گاز در سطح اروپا نوسانات زیادی را تجربه کرده و تلاش شده تا با موضوع تکمیل شدن خط لوله نورداستریم 2 و دو برابر شدن ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا از شدت نگرانی‌ها نسبت به احتمال کمبود انرژی برای زمستان در سطح اروپا کاسته شود. 

همین چند هفته پیش انتشار خبر بهره‌برداری زودهنگام از خط لوله نورداستریم2 باعث شده بود قیمت گاز طی چند روز در اتحادیه اروپا از بالای 600 دلار به ازای هر هزار مترمکعب به حدود 500 دلار کاهش یابد.

انتهای پیام/                         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول