اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیش‌بینی برداشت ۲ هزار تن پسته از باغ‌های شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار تن پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۲ هزار تن پسته از باغ‌های شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‌اصغر حجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش چشمگیر باغ‌های پسته در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار کرد: این مهم با توجه به برنامه‌های ترویجی و درک کشاورزان شهرستان در ارتباط با سازگاری درخت پسته به محدودیت‌های مناطق خشک و ارزش بالای محصول آن در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح باغ‌های پسته شهرستان شاهرود پنج هزار هکتار برآورد می‌شود، افزود: این سطح شامل یک‌هزار و ۹۸۵ هکتار بارور و سه هزار و ۳۶ هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به ارقام کشت‌شده پسته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارقام عباسعلی، اکبری، شاه‌پسند، احمد آقایی و کله قوچی عمده ارقام کشت‌شده است.

حجی متوسط عملکرد پسته در شهرستان شاهرود را حدود یک‌هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار تن محصول از باغ‌های پسته این شهرستان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: آفات خسارت غذایی مثل پسیل پسته، سن و زنبور مغز خوار پسته، سرمازدگی دیررس بهاره و تجهیز نبودن باغ‌های شهرستان شاهرود به تجهیزات مربوطه، عدم تلقیح مناسب با نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره و اقتصادی نبودن تولید این محصول در باغ‌های سنتی برخی از مشکلات پسته این شهرستان است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول