اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشکیل اتحادیه باشگاه‌های ورزشی در اصفهان

عضو جامعه باشگاه‌داران اصفهان گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل و قانون شکل‌گیری اتحادیه باشگاه‌ها که تیرماه بوده به صورت فشرده پیگیری‌ها انجام شده و اداره کل هم همکاری خوبی داشته، از همه باشگاه‌ها که مجوز دارند برای عضویت در باشگاه‌ها دعوت می‌شود.

تشکیل اتحادیه باشگاه‌های ورزشی در اصفهان

فرهاد رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کاربرد ورزش و سیری که ورزش در طول تاریخ داشته است، اظهار کرد: زمانی ورزش فقط برای نظامیان و جنگجوها استفاده می‌شد بعد از آن به مرور با توجه به جذابیتی که ورزش داشت رقابت‌های ورزشی به وجود آمد و تبدیل شد به مسابقات المپیک و هرچه پیش رفت کاربردهای ورزش وسیع‌تر شد و وارد بحث آموزش شد.

عضو جامعه باشگاه‌داران اصفهان بیان داشت: به مرور و با تغییر سبک زندگی و استفاده بیشتر از تکنولوژی ورزش در حوزه سلامت هم کاربرد پیدا کرد و وارد زندگی روزمره شد که اوج این اتفاق از اوایل قرن ۲۱ بود، زمانی که انسان‌ها کم‌تحرک‌تر شدند نیاز به ورزش هم در آنها بیشتر شد و در کشورهای توسعه یافته به جایی رسیده که حدود ۴۰ درصد افراد رژیم ورزشی دارند و به طور منظم در هفته ورزش می‌کنند که این عدد بزرگی است و طی ۳ دهه گذشته سرانه ورزشی در این کشورها چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: با وجود این تغییرات و افزایش سهم تقاضا به تبع آن سهم عرضه هم رشد کرده است، مثلاً در ۵۰ سال پیش باشگاه‌های خصوصی وجود نداشت، فقط یک‌ سری اماکن در اختیار دولت و نهادهای عمومی بود، در استان اصفهان نیز تا ۱۰ سال پیش ۲۰۰ باشگاه هم نبود ولی در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار باشگاه در استان داریم که بیش از ۷۰ درصد آن بدنسازی است.

عمده مشکلات باشگاه‌ها، مسائل اقتصادی است

رحیمی با اشاره به افزایش تعداد باشگاه‌ها عنوان داشت: بر اساس این روند باشگاه‌ها تبدیل به صنف شده‌اند و بیشتر دغدغه باشگاه‌ها مسائل اقتصادی و صنفی است، با وجود این مسائل باشگاه‌ها نیاز به یک تشکلی دارند که به این مشکلات رسیدگی و سازمان‌دهی کند.
 
عضو جامعه باشگاه‌داران اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر متولی باشگاه‌ها وزارت ورزش و جوانان و در استان‌ها اداره‌کل ورزش و جوانان است که با توجه به شرایط اداره کل خیلی ظرفیت تعامل و کمک به باشگاه‌ها را ندارد و فقط در حد صدور مجوز هستند و قطعاً برای رسیدگی به این مسائل نیاز به یک نهاد است که پیگیری‌های مختلفی طی سال‌های گذشته انجام شد و تبدیل به یک قانون شد تا اتحادیه شکل گیرد و وزارت ورزش هم این موضوع را به استان‌ها ابلاغ کرد.

وی با بیان این‌که اصفهان مانند همیشه در این موضوع هم پیشگام بوده است، افزود: از زمان ابلاغ که تیرماه بوده به صورت فشرده پیگیری‌ها انجام شده و اداره‌کل ورزش و جوانان هم همکاری خوبی داشته و فرایند در حال طی شدن است که اکنون در مرحله عضوگیری هستیم و از همه باشگاه‌ها که مجوز دارند برای عضویت در اتحادیه باشگاه‌ها دعوت می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: بعد از مرحله عضوگیری انتخاب هیأت‌ مدیره است و باید به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود که باشگاه‌ها عضو شوند و خواهشی دارم که همه باشگاه‌های علاقه‌مند عضو شوند تا اتحادیه تشکیل شود و کمکی کند به باشگاه‌ها و در کنار آنها باشد و در مجامع به امورات آنها رسیدگی شود.

عضو جامعه باشگاه‌داران اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها گفت: این اقدام می‌تواند برای باشگاه‌ها بسیار مؤثر باشد، یکی از نیازهای باشگاه‌ها در حال حاضر امنیت اقتصادی است که الآن کمتر به آن توجه می‌شود و از ظرفیت اقتصادی استفاده نمی‌شود، از روش‌های مختلف آموزش و اطلاع‌رسانی می‌توانیم به بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه‌ها کمک کنیم.

وی در خصوص اقداماتی که قرار است در اتحادیه باشگاه‌ها صورت گیرد، اظهار داشت: حداقل ۲۰ باشگاه به عنوان متقاضی باید درخواست دهند و بنده به عنوان نماینده متقاضیان هستم و بعد از عضوگیری مرحله انتخاب هیأت مدیره است که اینها زمان‌بر هستند تا شکل بگیرد، ولی حضور در مجامع مختلف به عنوان نماینده باشگاه‌ها یکی از وظایف اتحادیه است که موضوع مهمی است با توجه به این‌که در حال حاضر نماینده باشگاه‌ها هیچ حضوری ندارند.

رحیمی ادامه داد: نظارت و تأمین حقوق صنفی اعضا در کلیه رشته‌های ورزشی، به کار گرفتن ظرفیت همه‌جانبه باشگاه‌ها برای اعتلای ارزش‌های فرهنگی و ارتقای فنی ورزش و گسترش و تحکیم روابط و مناسبات فرهنگی، ورزشی، تشکیلاتی، اجرایی، آموزشی و اقتصادی میان باشگاه‌های ورزشی از دیگر اهداف این اتحادیه است.

حمایتی از باشگاه‌ها در دوران کرونا نشد

عضو جامعه باشگاه‌داران اصفهان در خصوص حمایت از باشگاه‌ها در دوران کرونا عنوان کرد: در دوران کرونا اگر این اتحادیه بود کمک بزرگی به باشگاه‌ها می‌شد و شرایط تا این حد سخت نمی‌شد، تعداد زیادی از باشگاه‌ها آسیب جدی دیدند ولی حمایتی از آنها انجام نشد چون نهادی نبود که بخواهد حمایت کند.

وی ادامه داد: فقط تنها حمایتی که شد، دولت اعلام کرد به تمام باشگاه‌های ورزشی وام‌هایی اعطا می‌شود که به ازای هر یک نفر که بیمه باشد ۱۶ میلیون وام تعلق می‌گیرد که بیشتر شبیه به یک شوخی بود و یک فرایند بسیار پیچیده‌ای داشت، به جز این حمایت دیگری هم نشد.

رحیمی در پایان گفت: شهرداری یکی از نهادهایی بود که در دوران کرونا رفتار بدی با مستأجران داشت، اجاره را از مستأجران دریافت می‌کرد تا بعد از آن اگر ستاد کرونا تأیید کرد اجاره‌ها برگشت داده شود و این در حالی بود که باشگاه فعالیتی نداشتند تا توان پرداخت اجاره را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول