اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

استاد دانشگاه مینه‌سوتا: عضویت ایران در سازمان شانگهای تحریم‌های غرب را بی‌اثر خواهد کرد

استاد دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا گفت: در صورت عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، بسیاری از تحریم‌های یکجانبه غرب، قدرت فعلی و اولیه خود را از دست خواهند داد.

استاد دانشگاه مینه‌سوتا: عضویت ایران در سازمان شانگهای تحریم‌های غرب را بی‌اثر خواهد کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام‌ جم گفت‌وگویی با پروفسور ویلیام بیمن، استاد دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید. پروفسور ویلیام بیمن رئیس دپارتمان انسان‌شناسی دانشگاه مینه‌سوتا و یک پژوهشگر شناخته شده بین‌المللی در زمینه غرب آسیا و آسیای میانه محسوب می‌شود.

ایران در حال توسعه روابط اقتصادی قوی‌تر با شرق آسیاست

- ایران با باز شدن راه به سوی چین در حال توسعه روابط اقتصادی قوی‌تر با آن کشور و به طور کلی با شرق آسیاست. پیوستن به سازمان همکاری شانگهای نشان‌دهنده این موضوع است.

- عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نقطه آشکارساز ریل‌گذاری اقتصادی ایران در عرصه روابط بین‌الملل است.

- در این ریل‌گذاری، نگاه به شرق اهمیت بسیاری در اقتصاد و سیاست خارجی ایران خواهد داشت و در مقابل، وزن اقتصادی غرب در این معادله کمرنگ خواهد شد.

ایران هرگز خود را از اقتصاد جهانی جدا نخواهد کرد

- ایران نمی‌تواند در برابر بلاتکلیفی برجام و چشم‌انداز نامشخص آن طی سال‌های آینده، منفعل و بدون حرکت باقی بماند.

- بدیهی است ایران هرگز خود را از اقتصاد جهانی جدا نخواهد کرد. پیوستن دائمی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای نیز در همین چارچوب قابل تحلیل است.

- سازمان همکاری‌های شانگهای، نماد یک حرکت جمعی در حوزه اقتصاد جهانی است. طبیعی است ایران در چنین فضایی که آکنده از بی‌اعتمادی به غرب است، به سمت دوستان خود در شمال و شرق حرکت کند.

عضویت ایران در سازمان شانگهای تحریم‌های غرب را بی‌اثر خواهد کرد

- عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای باعث افزایش تجارت، دور زدن تحریم‌های آمریکا و و افزایش قدرت مانور اقتصادی ایران در جهان خواهد شد.

- ایران با عضویت در این سازمان می‌تواند ابزار چانه‌زنی برای خود ایجاد کند و در مقابل تحریم‌ها آسیب کمتری ببیند. در واقع این سازمان جایگزینی برای دور زدن تحریم‌هاست.

- در صورت عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، بسیاری از تحریم‌های یکجانبه غرب، قدرت فعلی و اولیه خود را از دست خواهند داد، زیرا گزینه‌ها و فرصت‌های جایگزینی به منظور بهره‌مندی از منافع اقتصادی برای تهران ایجاد خواهد شد.

ایران سیاست نگاه به شرق را به صورتی جدی در دستور کار قرار داده است

- ایران سیاست نگاه به شرق را به صورتی جدی در دستور کار قرار داده است. در واقع سیاست نگاه به شرق در حال حاضر اولویت ایران در روابط تجاری و اقتصادی است.

- یکی از دلایلی که این روند را تسریع کرده و انگیزه ایران را برای عضویت در پیمان شانگهای و نقش‌آفرینی موثر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزایش داده، فشارهای آمریکا و تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول