اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خطر پرواز برای بیماران قلبی

بسیاری از افراد به دلیل آسایش در زمان سفر و رسیدن زود هنگام به مقصد، سفرهای هوایی را ترجیح می دهند.

خطر پرواز برای بیماران قلبی

اما متاسفانه یا خوشبختانه سفرهای هوایی یک سری قوانین برای بیماران و افرادی با شرایط خاص دارد که رعایت آن ها، به حفظ سلامت مسافر منجر می شود. یک گروه از این افراد شامل افراد با بیماری قلبی می باشد، این عزیزان نیاز است تا قبل از تهیه بلیط هواپیما رسپینا حتما تائیدیه پزشک را کسب نمایند؛ چرا که تغییر در فشار هوا و مقدار اکسیژن ممکن است این دسته از بیماران را با آسیب جدی مواجه نماید.

در چه شرایطی باید از سفرهای هوایی اجتناب کرد؟

اگر مسافر در چندماه اخیر دچار حمله قلبی شده باشد، بهتر است از سفرهای هوایی اجتناب کند؛ علت آن نیز اختلاف فشار در هوا می باشد.
افرادی که نارسایی قلبی دارند ممکن است دچار تنگی نفس یا به اصطلاح آسیت شوند. این بیماران به علت تنگی نفس بهتر است از پله های هواپیما بالا نروند و در صورت اضطرار از ویلچر استفاده کنند.
اگر بیمار آنژیوپلاستی انجام داده باشد (رگ های مسدود شده قلب به کمک بالون باز و فنر گذاشته شود) بهتر است تا بهبودی نسبی، از سفرهای هوایی اجتناب کند.
بیمارانی که جراحی قلب باز انجام می دهند حداقل 3 هفته سفر هوایی نداشته باشند.
افرادی که دچار ترومبوفلبیت هستند به هیچ عنوان از هواپیما استفاده نکنند! ترومبوفلبیت به معنای وجود لخته خون در سیاهرگ می باشد، این لخته ممکن است در هنگام سوار شدن به هواپیما حرکت کرده و وارد ریه شود که در آن صورت به آن آمبولی ریه می گویند.
افرادی که دچار افت هموگلوبین هستند از پروازهای هوایی منع می شوند. زیرا فشار اکسیژن در ارتفاع کاهش می یابد و ممکن است این دسته از بیماران دچار علائم کمبود اکسیژن به بافت های محیطی شوند. اگر این بیماران به سفر اضطراری با هواپیما نیاز داشته باشند، بهتر است قبل از سفر خون تزریق کنند.
افرادی که بیماری سلول داسی شکل دارند ( یک بیماری ژنتیکی که در آن هموگلوبین خون به جای صاف و گرد بودن، به شکل داس است) در مواجهه با فشار کم اکسیژن، انسداد عروق ایجاد می شود و باعث درد و نارسایی عضو می گردد. این افراد نیاز است تا پیش از سفر هوایی اضطراری، خون تزریق کنند و در طول سفر همراه خود اکسیژن کمکی داشته باشند.

 

ملزومات سفرهوایی برای بیماران قلبی

حتما دارو، نسخه و نظر کتبی پزشک خود را همراه داشته باشید و آن را در کیف دستی خود قرار دهید.
برای جابه جایی و یا بلند کردن چمدانتان از دیگران کمک بخواهید.
بهتر است تنها سفر نکنید و حتما همراه یک دوست و یا آشنا سفر داشته باشید تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.
رژیم غذایی خود را به هم نزنید و در هنگام رزرو بلیط، از ایرلاین تقاضا غذای رژیمی داشته باشید.
لیستی از شماره تلفن افراد نزدیک و نام داروهایی که مصرف می کنید حتما همراه داشته باشید.
بهتر است یک کپی از نوار قلبتان را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم، آن را به پزشکان ارائه دهید.

بیماران قلبی با چه وسایل نقلیه ای سفر انجام دهند؟

بهترین حالت این است که تا بهبود کامل وضعیت، بیماران از سفر اجتناب نمایند. اما چنانچه ملزم به این کار هستید، در صورتی که مقصد طولانی یا خارج از کشور را در پیش ندارید، بهتر است از سفر ریلی استفاده کنید. به عنوان مثال، بلیط هواپیما تهران مشهد رسپینا یکی از پرفروش مسیرهای پروازی است اما چنانچه شما دارای بیماری قلبی هستید، قطارهای 5 ستاره و لوکس نیز جایگزین بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. سفر با قطار این امکان را به شما می دهد که در طول مسیر، از واگن خود خارج شوید و قدم بزنید و همچنین به راحتی در کوپه خود دراز کشیده و به استراحت بپردازید. فراموش نکنید در این حالت نیز همچنان داروهای تجویزی پزشک را همراه خود داشته باشید.

اگر این علائم را احساس کردید به سرعت نزد پزشک بروید!

اگر در طول سفر هر کدام از نشانه های زیر را در خود مشاهده نمودید، در کمال خونسردی و بلافاصله با مهماندار مشکل خود را مطرح نمایید:

ضربان قلب نامنظم، بسیار تند (بیش از 100 ضربان در دقیقه) یا بسیار کند (پایین تر از 50 ضربان در دقیقه)
تنگی نفس
خستگی مفرط و شدید
ایجاد ورم در اندام تحتانی
نشانه های حمله قلبی
درد در قسمت قفسه سینه
احساس تعریق و تهوع

 

سفری ایمن برای بیماران قلبی با رعایت نکات ذکر شده

اکنون که با اطلاعاتی از خطر پرواز برای بیماران قلبی مواجه شدید، می توانید بدون دغدغه و نگرانی به سفر خود بپردازید. فراموش نکنید برای بیماران قلبی، استرس بسیار زیان آور است. بنابراین با رعایت نکاتی از جمله حاضر بودن در فرودگاه حداقل یک ساعت قبل از پرواز، از استرس های بیهوده جلوگیری نمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول