اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گام «نفتالی بنت» برای پرونده تبادل اسرا پس از دیدار با السیسی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت پس از دیدار با رئیس‌جمهور مصر، به دیدار خانواده یکی از اسرای صهیونیست رفت و تمایل خود برای پیگیری پرونده تبادل اسرا با فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

گام «نفتالی بنت» برای پرونده تبادل اسرا پس از دیدار با السیسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه، 14 سپتامبر)، تنها چند ساعت پس از دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در «شرم‌الشیخ» تاکید کرد که شخصا به بازگرداندن سربازان و شهروندان اسرائیلی اسیر در نوار غزه، متعهد است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، بنت، امروز، در چارچوب دیدارها با خانواده‌های اسرا و مفقودین صهیونیست، با اعضای خانواده «آوِیرا منگیستو» که گفته می‌شود یکی از صهیونیست‌های اسیر نزد مقاومت غزه است، دیدار کرد تا آن‌ها را در جریان جدیدترین تحولات مربوط به پرونده اسرای اسرائیلی قرار دهد.

بنا بر این گزارش، در این دیدار که سرتیپ «آوی جیل» رئیس دفتر نظامی نخست‌وزیر، «ایال هولاتا» رئیس هیأت امنیت قومی، «یارون بلوم» هماهنگ کننده امور زندانیان و مفقودین حضور داشتند، بنت خطاب به خانواده منگیستو گفت که شخصا به بازگردادند نظامیان و شهروندان بازداشت شده در نوار غزه متعهد است.

این در حالی است که بنت، شب گذشته در دیدار با السیسی، بر «نقش مهمی»که مصر در «حفظ ثبات امنیتی در نوار غزه» ایفا می‌کند و همچنین در کمک به آزادی دو غیرنظامی و اجساد دو نظامی اسرائیلی نزد حماس تاکید کرد.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن  در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند. صهیونیست‌ها معتقدند که دو نظامی مذکور، جانشان را از دست داده‌اند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول