اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشرفت‌ موشکی کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را غافلگیر کرد

پیشرفت‌های موشکی کره شمالی به اندازه‌ای بوده است که منابع آگاه اعلام کردند که کره جنوبی و ایالات متحده نتوانستند اطلاعات دقیقی از جدیدترین آزمایش موشک کروز پیونگ‌یانگ به دست آورند.

پیشرفت‌ موشکی کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را غافلگیر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که کره جنوبی و ایالات متحده هنوز اطلاعات دقیقی درباره جدیدترین آزمایشات موشک کروز کره شمالی از جمله محل پرتاب و محل برخورد آن‌ها به دست نیاوردند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز گذشته (دوشنبه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری انجام داده است که موشک‌ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده‌اند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) هیچ‌گونه جزئیاتی درباره جدیدترین آزمایشات موشکی کره شمالی فاش نکرده است و این گمانه‌زنی‌ها به وجود می‌آید که مقام‌های کره جنوبی و ایالات متحده نتوانسته‌اند آزمایش این موشک‌ها را در زمان واقعی شناسایی کرده و تشخیص دهند.

یکی از منابع دولتی کره جنوبی گفته است: «کره جنوبی و ایالات متحده از نزدیک در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به آزمایش‌ها هستند. ما هنوز جزئیاتی چون مسیر دقیق پرواز را نفهمیده‌ایم. به نظر می‌رسد با توجه به ویژگی‌های موشک‌های کروز، محدودیت‌ها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد».

یک منبع دیگر در این خصوص گفت، در موارد آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اطلاعات مربوط به این آزمایش‌ها را فوراً منتشر می‌کند اما در مورد آزمایش‌های موشک کروز، صدور اعلامیه‌های عمومی به شرایط مربوطه بستگی دارد.

«چانگ یانگ کئون» کارشناس مسائل موشکی در دانشگاه هوا و فضای کره در این خصوص گفت: «موشک‌های کروز آرام‌تر حرکت می‌کنند و در مقایسه با موشک‌های بالستیک از قدرت کمتری برخوردار هستند به همین دلیل مهار حمله موشک کروز آسان‌تر است اما این موشک‌ها در ارتفاعات پایین‌تری حرکت می‌کنند و شناسایی آن‌ها با رادار دشوارتر است و می‌توانند با دقت بیشتری اهداف را مورد حمله قرار دهند».

طبق گزارش یونهاپ، موشک‌های تازه آزمایش‌ شده کره شمالی ظاهراً در ارتفاع حدود ۱۰۰ متری پرواز کرده‌اند و سامانه‌های کنونی دفاع هوایی برای واکنش نشان دادن به موشک‌های بالستیک که در ارتفاع بالاتری در مقایسه با موشک‌های کروز پرواز می‌کنند، طراحی شده است.

« آنکیت پاندا» ، محقق و کارشناس امور مربوط به منع اشاعه در بنیاد صلح بین‌المللی «کارنگی» نیز گفت ارتفاع پرواز پایین‌تر موشک‌های کروز در مقایسه با موشک های بالستیک به این معنی است که «اپراتورهای دفاع موشکی ممکن است برای تشخیص و ردیابی بهینه نیاز به تغییر حسگرها از جمله رادارها داشته باشند.»

وی تصریح کرد: «بسیاری از موشک‌های کره شمالیکه در سال‌های اخیر آزمایش شده‌اند، ویژگی‌هایی را از خود نشان داده‌اند که موجب شده چالش‌های بیشتری برای دفاع موشکی به وجود آید».

طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، پیونگ‌یانگ از استفاده از فناوری‌های بالستیک محروم است اما این مسئله درباره موشک‌های کروز صدق نمی‌کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی، موشک دوربرد جدید کره شمالی را یک سلاح راهبردی بسیار مهم خواند و کارشناسان می‌گویند که این سلاح راهبردی عموماً نشان می‌دهد که پیونگ‌یانگ توانمندی هسته‌ای دارد.

طبق این گزارش، در جریان هشتمین کنگره حزب حاکم کره شمالی در ماه ژانویه ،«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دستور توسعه سلاح‌های هسته ای تاکتیکی را صادر کرد.

«کیم جون راک» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در خصوص جدیدترین آزمایشات موشکی کره شمالی گفت: «ارزیابی ما این است که کره شمالی همچنان به توسعه موشک‌های کروز خود ادامه می‌دهد و ما از نزدیک در هماهنگی نزدیک با مقام‌های آمریکایی، هرگونه حرکات و اقدامات مرتبط را تحت نظارت داریم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول