اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آخرین خبرها در خصوص بازگشایی مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش وپرورش این استان گفت: با توجه به شرایط کرونایی و به نسبت جمعیت دانش آموز از مهر ماه مدارس با الگو‌های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری بازگشایی می‌شوند

آخرین خبرها در خصوص بازگشایی مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج هادی زارع پور در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ افزود: با توجه به انجام واکسیناسیون معلمان و خانواده‌ها دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کلاس‌ها از آبان ماه کاملاً حضوری می‌شوند.

زارع پور اضافه کرد: ۶۸ درصد دانش آموزان مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد زیر ۱۵ سال هستند که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری هستند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان حضوری بودن کلاس‌ها در این مناطق از مهرماه وجود دارد.

وی با بیان اینکه همراه با کلاس‌های حضوری و استفاده از فضای مجازی، شاد، آموزش تلویزیون، ارائه درسنامه و بسته‌های آموزشی نیز انجام می‌شود ادامه داد: برنامه ریزی لازم در خصوص تامین سلامت دانش آموزان، تعمیر و تجهیز مدارس، توجیه و تبلیغ، سرویس‌های مدارس و توزیع کتاب‌های درسی انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به ضرورت افزایش کیفیت آموزش برگزاری حضوری کلاس‌ها با رعایت امنیت سلامت در مدرسه از اولویت‌های بازگشایی مدارس است.

احد جمالی افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی بویژه در شهر یاسوج بعلت مهاجر پذیر بودن اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان برنامه ریزی لازم برای تأمین فضا را انجام دهد.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی افراد بی سواد و پالایش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اضافه کرد: از طریق سامانه سیب بی سوادان به حوزه سوادآموزی معرفی تا زیر پوشش قرار گیرند. 

شهابی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد هم در این جلسه گفت: امسال اعتبارات فصل آموزش و پرورش ۸۱۰ میلیارد ریال است که ۴۷۰ میلیارد ریال آن به مدارس تخریبی زلزله شهرستان دنا تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول