اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

افزایش 21 هزار و 730 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 25.8 میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 21 هزار و 730 واحد روبه‌رو شد.

افزایش 21 هزار و 730 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 25.8 میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که در دو روز گذشته روند ریزشی به خود گرفته بود و باعث رفتارهای هیجان‌آمیز حقیقی‌ها شده بود امروز در یک روند روبه رشد با افزایش 21هزار و 730 واحد به رقم یک میلیون و 496 هزار و 988 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش هفت هزار و 910 واحد به رقم 451 هزار و 913 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران بیش از 6 میلیون و 2 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 7.4 میلیارد سهام، حق تقدم مو اوراق مالی در قالب 955 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 512 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز در فرابورس هم بیش از 19 هزار و 382 میلیارد تومان تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 25 هزار و 894 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 1.4 درصد رشد کردند و این دو شاخص به معیار هم‌وزن 1.7 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.4 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.7 درصد و شاخص بازار دوم بورس 1.1 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 115 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 245 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و238 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم به 387 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 2.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 675 هزار فقره معامله و به ارزش 19 هزار و 382 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، بانک دی و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جا گذاشت.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل سفید ماکیان، تولید نیروی برق آبادان، دارویی برکت، لیزینگ کارآفرین، شستا، لیزینگ پارسیان و پالایش نفت بندرعباس بوده است.

در فرابورس ایران هم نمادهای پرتراکنش شامل سرمایه‌گذاری هامون صبا، سپیدار سیستم آسیا، غذای دناآفرین فدک، محصولات کاغذی لطیف، چوپ خزر کاسپین، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و رایان هم‌افزار بوده‌ا‌ند.

به گزارش فارس این هفته در روز چهارشنبه عرضه اولیه فولاد سبزوار در بورس تهران انجام می‌‌شود معمولاً‌ در سهام عرضه اولیه حدود 3 میلیون نفر شرکت می‌کنند سرمایه‌گذاری در بورس چون همراه با ریسک و نوسان است، بهتر است سرمایه‌گذاران ابتدا از طریق صندوق‌های بادرآمد ثابت وارد شوند و عرضه‌های اولیه خریداری کنند.

همچنین دولت جدید قول داده است از بازار سرمایه حمایت کند و این بازار در خدمت تأمین مالی برای شرکت‌ها و تولید کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول