اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات دیدار اسد و پوتین؛ طرفین بر آزادسازی تمامی اراضی سوریه تأکید کردند

منابع آگاه سوریه درباره جزئیات دیدار رئیس جمهور این کشور با همتای روس، گفتند که طرفین در این نشست مسائل مهمی مانند آزادسازی تمامی اراضی سوریه را بررسی کردند.

جزئیات دیدار اسد و پوتین؛ طرفین بر آزادسازی تمامی اراضی سوریه تأکید کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز سه‌شنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده به روسیه رفت و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه سوری گزارش داد، این جلسه محرمانه، 90 دقیقه به طول انجامید و پس از آن، وزیر خارجه سوریه و زیر دفاع روسیه در جلسه حاضر شدند.

به گفته این منابع، مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه، حمایت اقتصادی از دمشق و تعمیر ایستگاههای برق سوریه، مهمترین محورهای این نشست بود.

منابع مذکور خبر دادند، در این نشست وضعیت میدانی سوریه هم بررسی شد؛ به ویژه اینکه به تازگی بخشهای مهمی از شهر درعا در جنوب سوریه آزاد شد و قرار است بخشهای دیگر آن نیز بعدا آزاد شود.

به گفته این منابع، مسئله آزادسازی شهر ادلب نیز در این دیدار مطرح شد. سفر اسد پس از آزادسازی درعا البلد صورت گرفت و ظاهرا در راستای تکمیل آزادسازی باقی مانده این استان است.

منابع سوری تصریح کردند، پیوستن وزیر دفاع سوریه به این جلسه، نشانگر این است که مسکو در کنار دمشق، در پی تکمیل آزادسازی اراضی سوریه است؛ به نحوی که سران روس، تکمیل آزادسازی خاک سوریه را مسئله‌ای می‌دانند که نمی‌توان در قبال آن عقب‌نشینی کرد.

بنا بر اظهارات این منابع، مسئله کمیسیون مشترک سوریه و روسیه در زمینه واردات گندم به سوریه از روسیه و همکاری در زمینه فناوری اطلاعات هم بررسی شد.

این منابع در پایان تأکید کردند، اسد و پوتین همچنین روند آستانه و کمیته بررسی قانون اساسی سوریه را بررسی کردند، ولی بیشتر تمرکز آنان بر مسائل اقتصادی و آزادسازی سایر اراضی سوریه بود.

اسد و پوتین صبح امروز با بکدیگر دیدار کردند. به گفته منابع روس، ولادیمیر پوتین در دیدار با بشار اسد به همتای سوری خود، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول