اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اشتغال به کار 6 هزار نفر در حوزه صنعت شهرستان بناب

فرماندار بناب از اشتغال به کار بیش از 6 هزار نفر در حوزه صنعت این شهرستان خبر داد.

اشتغال به کار 6 هزار نفر در حوزه صنعت شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، شهریار فتحی امروز در جلسه‌ای که با موضوع بررسی مشکلات فاضلاب صنایع و واحدهای تولیدی خشکبار شهرستان بناب و با حضور جمعی از مدیران شهرستان ترتیب یافته بود؛ اظهار کرد:  رسیدگی به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی از مهم‌ترین وظایف دولت و مسوولان است و در کنار آن باید به بحث محیط زیست نیز توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشیم تا نسل‌های آتی با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: مشکلات فاضلاب صنایع شهرستان بناب باید به‌صورت سیستماتیک و کلی حل شود و قطعاً نمی‌توان به‌صورت انفرادی به این مشکل نگاه کرد که در غیر این صورت تشکیل این جلسات بی‌ثمر خواهد بود.

فتحی با اشاره به نقش بسیار مثبت مجموعه صنعت در شهرستان بناب، افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای واحدهای صنعتی در شهرستان بناب اشتغال مستقیم بالای ۶ هزار نفر در این حوزه است که در واقع بیش از ۲۴ هزار نفر در شهرستان بناب روزی زندگی خود را از وجود صنایع و واحدهای تولیدی به دست می‌آورند و باید قدردان بود و در راستای حمایت و توسعه صنعت در شهرستان بناب گام برداشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: گاهاً صداهایی شنیده می‌شود که صنعت به درد این شهرستان نمی‌خورد ولی تاریخ ثابت کرده که هر کجا توسعه‌ای اتفاق افتاده، آنجا صنعت از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

فتحی همچنین با اشاره به نقش برجسته واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان متذکر شد: به واسطه حضور و فعالیت این عزیزان هیچ‌گاه در شهرستان بناب مشکلی احساس نکردیم و نقش خیران و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در بحث مدرسه‌سازی، کمک‌های مؤمنانه و تهیه تجهیزات و امکانات بیمارستانی در ایام کرونایی برجسته بوده و این‌ها نشانه‌هایی از اهمیت صنعت در پیشرفت و توسعه شهرستان بناب است.

فعالیت ۲۳ واحد خشکبار در شهرستان بناب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب، گفت: در حال حاضر ۲۳ واحد خشکبار در شهرستان بناب فعال هستند که از این تعداد ۱۲ واحد دارای پیش تصفیه فاضلاب، ۶ واحد در حال آماده‌سازی و بقیه فاقد پیش تصفیه فاضلاب هستند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل و راه‌اندازی آن اقدام کنند.

صیاد لطفی اضافه کرد: برخی واحدها از اقدام برای پیش تصفیه امتناع کردند و با وجود اخطارهای زیاد توجهی نشده و این واحدها به دادستانی معرفی و قرار بر پلمب واحد شستشوی آنها شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول