اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: دنبال هماهنگی با دولت‌های اتحادیه اروپا برای حضور دیپلماتیک در کابل هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد این اتحادیه راهی جز تعامل با طالبان در افغانستان ندارد و افزود بروکسل به دنبال هماهنگی با دولت‌های اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیک در کابل است.

بورل: دنبال هماهنگی با دولت‌های اتحادیه اروپا برای حضور دیپلماتیک در کابل هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) گفت که بروکسل به دنبال هماهنگی با دولت‌های اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیک در کابل است.

به گزارش رویترز، دیپلمات ارشد اروپایی در پارلمان اروپا در «استراسبورگ» فرانسه گفت: بحران افغانستان تمام نشده است. برای داشتن هرگونه شانس تأثیرگذاری بر رویدادها، چاره‌ای جز تعامل و گفت‌وگو با طالبان نداریم.

وی با بیان این که اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با طالبان بر اهمیت حقوق بشر تاکید خواهد کرد، افزود شاید صحبت از حقوق بشر ترکیبی کاملاً متناقض باشد، اما این چیزی است که باید از آن‌ها مطالبه کرد. 

در پی تحولات اخیر افغانستان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر هم تأکید کرده بود که این اتحادیه مجبور به برقراری ارتباط با گروه طالبان برای خارج کردن اتباع خود، کارمندان افغان و خانواده‌هایشان از افغانستان است اما این به معنی به رسمیت شناختن سلطه طالبان بر افغانستان نیست.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان ۱۶ شهریور در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد. وی پس از اعلام افراد کابینه دولت جدید افغانستان گفت: در دولت آینده سعی می‌کنیم که افراد از اقوام مختلف به‌کار گرفته شوند و ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

سخنگوی طالبان همچنین خاطرنشان کرد:‌ ما انتظار داریم جهان به دشمنی با افغانستان پایان دهد و دست یاری به سوی مردم افغانستان دراز کند.

پیش از آن نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورهاست.

امروز هم در سخنانی، «امیر خان متکی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در یک نشست خبری از همه کشورهایی که کمک خود را به افغانستان اعلام کرده‌اند، قدردانی کرد و خواهان کمک‌های بیشتر شد.

متکی تصریح کرد: ما می‌خواهیم با کشورهای جهان روابط خوب و دو جانبه  از جمله با آمریکا داشته باشیم، اما از آن‌ها می‌خواهیم که بر افغانستان فشار نیاورند چون فشار نتیجه نمی‌دهد. ما امیدواریم که یک دولت مرکزی قوی داشته باشیم و واشنگتن متعهد به حذف نام رهبران طالبان از لیست سیاه شد، در حالی که به وعده خود عمل نکرده و این نقض توافقنامه دوحه است.

وی همچنین از مسدود شدن پول‌های افغانستان از سوی آمریکا انتقاد کرد و این کار را یک اقدام ظالمانه خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول