اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

چند نکته درباره عکسی از پاکبانان بندرعباس

عکسی از به صف کردن پاکبانان شهرداری بندرعباس برای دیدار با اعضای شورای شهر بندرعباس در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

چند نکته درباره عکسی از پاکبانان بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با آغاز به کار شورای جدید شهر بندرعباس که اغلب آنان را جوانانی جویای نام تشکیل می‌دهند، وسعت و دامنه اخبار و اطلاعات از عملکرد اعضای شورا چه به صورت فرد به فرد و چه به صورت گروهی افزایش یافته و هر کدام از اعضا بلافاصله پس از انجام بازدیدی و یا اقدامی، عکس و ویدیوی آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

روز گذشته عکسی از  به صف کردن پاکبانان بندرعباس برای دیدار با اعضای شورای شهر بندرعباس در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

این عکس حاوی چند نکته در پنهان خویش است که پرداختن به آن خالی لطف نیست و ممکن است بتواند ضمن اصلاح رفتارهایی این چنینی که البته راه بلندی برای آن در پیش است، تلنگری به اعضای شورای شهر باشد.

1- این عکس را می‌توان حاصل نگاه غلط به پاکبانان شهرداری از دوران گذشته دانست. روحیه‌ای که این چنین دهها پاکبان را برای بازدید و سخنرانی احتمالا چند عضو شورا به خط می‌کند! اما حقوق ناچیز او را به موقع پرداخت نمی‌کند. (اشاره به چندین بار تجمع پاکبانان در برابر استانداری در دو سال اخیر)

2- اگر چه ممکن است شماری از اعضای شورا در این برنامه مشارکت یافته باشند و برخی نیز بدنبال برائت از این برنامه باشند اما این اقدام حاصل یک اشتباه گروهی است و باید همه اعضای شورای شهر نسبت به اصلاح این روند مصمم باشند.

3- بر شهردار جدید بندرعباس که بزودی حکم او از سوی وزارت کشور امضا خواهد شد، واجب است که نگاه‌های سطحی و تبلیغی و شوآف را از بساط شهرداری جمع کند و راه خدمت واقعی و اطلاع رسانی واقعی از کارهای انجام شده را بگشاید.

4- هر ساختار و سیستم اطلاع رسانی «مغز متفکر» می‌طلبد که بی آن یک روز چکمه و بارانی زرد تن شهردار می‌کند و او را بالای سر کارگرانی می‌فرستند که با کفش پاره مشغول کارند و یک روز پاکبانان را این چنین به صف می‌کند تا با جلوه‌ای از زندان گوانتانامو برای اعضای شورای شهر محبوبیت بخرند، به فکر انجام یک رسالت حرفه‌ای باشد.

5- هر انسانی در هر شغلی صاحب کرامت است. مبادا اجازه دهیم که این چنین پاکبانان شهرمان برای یک بازدید ساده چند عضو شورا به صف شوند. بخصوص این که از شورای جدید شهر بندرعباس انتظارها مضاعف است.

6- دفتر کار اعضای شورا باید مأمن و ملجأ همراهی با همه کارمندان و کارگران شهرداری باشد و اگر بنا به دیدار و حضوری است، می‌توان جای بهتری را برای این قبیل دیدارها در تعداد کمتر و با کیفیت بیشتر یافت.

7- بندرعباس در فصل تازه‌ای از حرکت و پویایی‌اش به مهربانی، همدلی و پرهیز از رفتارها و تصمیمات تبلیغاتی دارد. چقدر جای خالی برگزاری برنامه‌هایی نظیر انتخاب پاکبان نمونه هر محله و هر منطقه در برنامه‌های شهرداری خالی است! چقدر جای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای کارگران شهرداری خالی است.

8- در روزهای اخیر نیز اطلاعاتی کم و بیش از نحوه برخی استخدام‌های نزدیکان شورا در شهرداری و در دوران حضورشان در شورا در فضای مجازی منتشر شده که بی پاسخ مانده است. ضروری است تا این عزیزان که اکنون بر راس شورا نیز نشسته‌اند درباره این شائبه‌های رانت گونه پاسخگو باشند.

مهدی خسروی

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول