اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوگند مخفیانه نظامیان آمریکا جهت تمرد از دستور حمله هسته‌ای ترامپ

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از مقام‌های ارشد نظامی خواسته به دستور احتمالی دونالد ترامپ برای آغاز حمله هسته‌ای توجه نکنند.

سوگند مخفیانه نظامیان آمریکا جهت تمرد از دستور حمله هسته‌ای ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در کتابی که به تازگی نوشته شده ادعا شده «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دو روز بعد از آشوب‌های ۶ ژانویه مقام‌های ارشد نظامی را جمع کرده و از آنها خواسته از گرفتن هر گونه دستور احتمالی از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای آغاز حمله هسته‌ای اجتناب کنند. 

این ادعاها در کتابی به نام «Peril» (به معنی «خطر») که دو نفر از خبرنگاران سی‌ان‌ان به نام‌های «باب وودوارد» و «رابرت کوستا» آن را به تازگی به رشته نگارش درآورده‌اند مطرح شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بر اساس بخش‌هایی از این کتاب نوشته میلی از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه «به شدت شوکه» شده و اطمینان داشته که کارکردهای عقلانی ترامپ بعد از نتایج انتخابات به شدت تضعیف شده است.

طبق آنچه در کتاب مطرح شده میلی به فرماندهان ارشد نظامی گفته است: «هیچ‌وقت نمی‌توان فهمید چه اتفاقی باعث می‌شود رئیس‌جمهور جوش بیاورد.»

سی‌ان‌ان می‌گوید دیدار رابرت میلی با مقام‌های ارشد پنتاگون روز ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (دو روز بعد از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره) به صورت مخفیانه برگزار شده است.

او در آن جلسه خطاب به فرماندهان ارشد نظامی گفته از هیچ کس دستوری برای اقدام نظامی نگیرند مگر اینکه او هم جزئی از فرایند تصمیم‌گیری بوده باشد. وی گفت: «مهم نیست چه چیزی به شما گفته می‌شود شما این روال را دنبال کنید و [اطمینان حاصل کنید] که من جزئی از فرایند تصمیم‌گیری بوده‌ام.»

مارک میلی سپس در اتاق چرخ زده به چشمان تک تک فرماندهان نگاه کرده و از آنها خواسته که بگویند که فهمیده‌اند وظیفه‌شان چیست. نویسندگان کتاب نوشته که میلی، این اقدام را نوعی «سوگند» می‌دانسته است.

کتاب peril بر اساس مصاحبه با بیش از ۲۰۰ شاهد عینی نوشته شده و روایتی جدید از آخرین روزهای حضور دونالد ترامپ در قدرت است.  این سومین کتاب وودوارد است که به شرح رفتارهای تکانشی و دمدمی‌مزاج فرمانده کل نیروهای مسلح در آمریکا می‌پردازد. مطابق این روایت، ترامپ در آخرین روزهای حضورش در قدرت عصبانی بوده و بر سر مشاوران و معاونانش فریاد می‌زده است.»

این کتاب همچنین شامل بخش‌هایی است که به شرح رفتارهای ترامپ در روزهای منتهی به حمله به کنگره می‌پردازد و علاوه بر آن شامل جزئیات جدیدی درباره بگو مگوی ترامپ با معاونش «مایک پنس» در روز ۵ ژانویه است.

سی‌ان‌ان نوشته ترس مارک میلی از رفتارهای ترامپ مبتنی بر مشاهدات شخصی‌اش از نحوه تصمیم‌گیری‌های شتابزده و عجولانه ترامپ بوده است. نویسندگان کتاب نوشته‌اند اتفاقات ۶ ژانویه و خطرات احتمالی آن برای منافع ملی آمریکا هراس‌های میلی را دو چندان کرده است.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در همان روز تماسی با مارک میلی حاصل کرده است. سندی که درباره متن این مکالمه موجود است نشان می‌دهد که میلی به پلوسی اطمینان خاطر داده که بابت احتمال حمله هسته‌ای آسوده‌خاطر باشد.

پلوسی در آن تماس تلفنی به مارک میلی گفته است: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که وقتی نتوان جلوی حمله او به کنگره را گرفت چه کسی می‌داند چه اقدام دیگری می‌خواهد انجام دهد؟ می‌دانی، او دیوانه است. او از مدت‌ها پیش دیوانه شده است.»

میلی به پلوسی گفته است: «خانم رئیس، من در تمام این موارد با شما موافقم.»

بعد از همین تماس تلفنی بوده که مارک میلی تصمیم گرفته که باید کاری انجام بدهد و فرماندهان نظامی را برای دفع خطر ترامپ جمع کرده و از آنها سوگند گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول