اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آمار تراکتور تبریز در 6 حضور آسیایی/رکورد قلعه‌نویی شکسته نشد

تیم تراکتور تبریز در ششمین حضور آسیایی خودش در مرحله یک هشتم نهایی به کار خودش پایان داد.

آمار تراکتور تبریز در 6 حضور آسیایی/رکورد قلعه‌نویی شکسته نشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تراکتور تبریز در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در زیر نگاهی داریم به عملکرد آماری تراکتور در شش دوره لیگ قهرمانان آسیا:

*تیم تبریزی برای اولین‌بار در سال 2013 با هدایت تونی اولیویرا در مسابقات قاره‌ای حاضر شد. تراکتور در گروه A با الشباب عربستان، الجیش قطر و الجزیره امارات هم گروه شد. این تیم در نهایت پس از 6 بازی با ثبت یک برد، یک مساوی و چهار باخت به عنوان تیم چهارم از دور بازی‌ها کنار رفت.

*دومین فصل حضور تراکتور در سال 2014 و باز هم با سرمربیگری تونی اولیویرا بود در گروه C العین امارات، الاتحاد عربستان و لخویای قطر هم گروه‌های تراکتور بودند. تیم تبریزی در این دوره نیز پس از انجام 6 بازی با کسب یک برد، دو مساوی و سه باخت تیم چهارم شد تا از رسیدن به مرحله بعد باز بماند.

*فصل 2015 تونی برای سومین سال پیاپی تراکتور را به مسابقات قاره‌ای رساند. الاهلی عربستان، الاهلی امارات و نسف قارشی ازبکستان در کنار تراکتور گروه D را تشکیل دادند. این بار نیز تیم تبریزی نیز با ثبت یک برد، یک مساوی و چهار باخت از 6 بازی به عنوان تیم چهارم با مسابقات خداحافظی کرد.

*فصل 2016 را می‌توان بهترین فصل تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا دانست. این تیم با هدایت امیر قلعه‌نویی در کنار الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان و الجزیره امارات در گروه C قرار گرفت.

تراکتور در بازی اول 4 بر صفر الجزیره را برد، در بازی دوم این تیم را یک بر صفر شکست داد. در بازی سوم در خانه پاختاکور یک بر صفر شکست خورد اما در بازی چهارم تیم ازبک را 2 بر صفر برد. در بازی پنجم تراکتور الهلال را 2 بر صفر شکست داد و در بازی آخر نیز مقابل این تیم سعودی 2 بر یک شکست خورد.

به این ترتیب تراکتور از 6 بازی با کسب چهار برد و 2 شکست، 10 گل زده و 3 گل خورده به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد.

در مرحله یک هشتم نهایی النصر امارات حریف تیم تبریزی بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی رفت 4 بر یک نتیجه را واگذار کردند اما در بازی بعدی در تبریز 3 بر یک به پیروزی رسیدند تا حذفی دراماتیک از این تورنمنت قاره‌ای را تجربه کنند.

*پنجمین حضور تراکتور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مربوط به فصل 2018 بود. این تیم در گروه A در کنار الاهلی عربستان، الجزیره امارات و الغرافه قطر قرار گرفته اما این بار هم با هدایت یک سرمربی خارجی به نام سعلام از 6 بازی 2 مساوی و 4 باخت را به دست آورد تا به عنوان تیم چهارم از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

*در فصل 2021 تراکتور با سرمربیگری رسول خطیبی ششمین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستنان و نیروی هوایی عراق هم‌گروه‌های تیم تبریزی در گروه B بودند. 2 برد و 4 مساوی از 6 بازی باعث شد تراکتور به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

در مرحله گروهی تراکتور بازی اول را با تساوی 3 بر 3 مقابل پاختاکور به پایان رساند، در بازی دوم به تساوی بدون گل مقابل الشارجه امارات رضایت داد. بازی سوم را نیز با همین نتیجه مقابل نیروی هوایی تمام کرد. تراکتور در بازی چهارم تیم عراقی را یک بر صفر شکست داد. در بازی پنجم تساوی بدون گل مقابل پاختاکور را به ثبت رساند و در بازی ششم نیز 2 بر صفر الشارجه امارات را شکست داد.

این تیم با ترکیبی کاملاً متفاوت و با سرمربیگری فیروز کریمی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل النصر عربستان شکست خورد تا همچنان مرحله یک هشتم نهایی آخرین پله آسیایی این تیم باشد و رکورد امیر قلعه‌نویی در تاریخ آسیایی تراکتور دست  نخورده بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول