اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات جدید؛ کسی از مردم، اسرای فراری را لو نداد؛ اسرای بازداشتی شکنجه شده‌اند

رژیم صهیونیستی تحت فشارهای همه‌جانبه و پس از حدود یک هفته اجازه دیدار وکیل با دو نفر از مجموع چهار اسیر دوباره بازداشت شده جلبوع را داد و اسرا در این دیدار جزئیاتی از وضعیت و شکنجه خود فاش کردند.

جزئیات جدید؛ کسی از مردم، اسرای فراری را لو نداد؛ اسرای بازداشتی شکنجه شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای فارس، شش اسیر فلسطینی در پانزدهم شهریور جاری از زندان فوق امنیتی «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی فرار کردند اما رژیم صهیونیستی که هزاران نیرو را برای دستیابی به این اسرا بسیج کرده بود در نوزدهم و بیستم شهریور بار دیگر چهار اسیر از مجموع شش اسیر را بازداشت کرد (جزئیات بیشتر).

رژیم صهیونیستی با گذشت حدود یک هفته رژیم صهیونیستی تنها اجازه دیدار با وکیل با دو نفر از این اسرا یعنی «محمد و محمود العارضه» را داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، «خالد محاجنه» وکیل کمیته امور اسرا پس از دیدار با محمد العارضه گفت، وی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و از زمانی که بازداشت شده تنها اجازه ۱۰ ساعت خواب به او داده شده، محمد همچنین از غذا محروم شده است.

وی گفت، چهار اسیری که دوباره بازداشت شده‌اند یعنی محمد و محمود العارضه، «یعقوب قادری» و «زکریا الزبیدی» در مرکز بازجویی زندان «الجلمه» قرار دارند.

المحاجنه شرایط و شکنجه‌های انجام شده علیه محمد العارضه را به شرح زیر توضیح داد:

محمد مورد شکنجه بسیار شدید و ضرب و شتم شدید قرار گرفته است؛ سر وی به زمین کوبیده شده و تمام بدن وی زخم است و تا این لحظه درمانی دریافت نکرده است. محمد از شنبه تا کنون (چهارشنبه) مورد بازجویی شدید قرار گرفته و از آن زمان تنها ۱۰ ساعت خوابیده است. یکی از بازجویان به وی گفته «تو حق زندگی نداری، حق تو این است که گلوله به سرت شلیک شود».

محمد تنها دیروز توانسته غذا بخورد. وی و اسیر «زکریا الزبیدی» در زمان آزادی حتی یک قطره آب ننوشیده‌اند و این باعث خستگی و عدم توانایی آنها برای ادامه مسیر شده است. جستجوی نیروهای رژیم اشغالگر در مخفیگاه محمد و زکریا در آستانه اتمام بوده اما به طور اتفاقی و هنگامی که یکی از این نیروهای صهیونیست دست خود را دراز کرده و محمد را گرفته، این دو اسیر پیدا شدند.

محمد به‌رغم تمام شکجه‌ها و فشارها اتهامات وارده را رد و سکوت اختیار کرده است. وی در پاسخ گفته: جرمی مرتکب نشده‌ام، در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ گشته‌ام و به دنبال آزادی و دیدار با مادرم بودم. محمد العارضه پس از ۲۲ سال از یکی از باغ‌های «مرج ابن عامر» میوه درخت کاکتوس خورده است.

 

وکیل فلسطینی «رسلان محاجنه» هم پس از دیدار با محمود العارضه ، موارد زیر را به نقل از این اسیر توضیح داد:

تلاش کردیم تا حد امکان وارد روستای فلسطینی اراضی ۴۸ نشویم تا هیچ کسی مورد بازجویی قرار نگیرد.

همه با هم بودیم تا اینکه به روستای «الناعوره» رسیدیم و وارد مسجد شدیم و در آنجا دو تا دو تا از هم جدا شدیم. تلاش کردیم وارد کرانه باختری شویم اما تدابیر شدید امنیتی مانع این امر شد.

ما به طور اتفاقی بازداشت شدیم و هیچ شخصی از الناصره گزارش ما را نداد. یک گشتی پلیس در حال عبور بود و زمانی که ما را دید متوقف شد و ما را بازداشت کرد.

بازجویی از زمان بازداشت تا اکنون ادامه دارد. هیچ کمکی از اسرای داخل زندان دریافت نکردیم و من مسؤول اول برنامه‌ریزی و اجرای این عملیات هستم. عملیات کندن تونل را از نوامبر ۲۰۲۰ آغاز کردیم و تا این ماه (سپتامبر ۲۰۲۱) ادامه داشت.

زمانی که تجمع مردم در الناصره (در اعلام حمایت از اسرا) را دیدیم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. به آنها درود می‌فرستیم زیرا روحیه ما را بسیار بالا بردند. به مادر اطمینان می‌دهم که حالم خوب است. روحیه من بالاست. به خواهرم در غزه درود میفرستم . در چند روز آزادی بیرون زندان جوراب دختر خواهرم را پوشیدم.

طی عملیات فرار یک رادیو جیبی داشتیم که از آنچه در خارج می‌گذشت، آگاه می‌شدیم. آنچه انجام شد دستاوردی بزرگ بود و من نگران وضعیت دیگر اسرا هستم. به همه فلسطینی‌ها به خاطر حمایت‌هایشان درود می‌فرستم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول