اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سازمان غذا و دارو پیش‌فروش واکسن‌های داخلی را تکذیب کرد

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد:خبرهای منتشر شده درباره پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد؛ پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

سازمان غذا و دارو پیش‌فروش واکسن‌های داخلی را تکذیب کرد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه ساز،رئیس سازمان غذا و دارو  در خصوص دلیل افزایش سرعت واردات واکسن و تزریق آن گفت: با دستور ویژه رییس جمهور برای تامین واکسن، چندین جلسه کمیته واکسن در طول هفته توسط معاون اول رئیس جمهور برای تامین واکسن با حضور رییس بانک مرکزی، وزارت خارجه، رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمعیت هلال احمر با بخش‌هایی که می‌توانند امر واردات و واکسیناسیون را  تسهیل کنند، تشکیل و موجب شد تا واردات واکسن تسهیل و سرعت پیدا کند.
 
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این جلسات رفع موانع موجود در واردات واکسن پیگیری می‌شود و از مهمترین دلایل سرعت گرفتن واکسیناسیون و واردات رفع موانع در این جلسات است.
 
وی با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.
 
شانه‌ساز تصریح کرد: وزارت بهداشت از ابتدا برای تامین واکسن در هر دو محور واردات و تولید ورود کرده بود و  هیچ فرصتی را برای تامین هر چه سریعتر واکسن از دست نداده است.
 
وی همچنین با تکذیب خبرهای بی‌اساس مبنی بر پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییر  سیاست‌های وزارت بهداشت، گفت:خبرهای منتشر شده در مورد پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده  و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول