اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهنوی: رتبه 120 جهانی ایران در شاخص سهولت کسب و کار از 190 کشور

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه شاخص سهولت کسب و کار در ایران 120 از 190 کشور دنیا است گفت:‌برای تاسیس یک مزرعه پرورش ماهی 130 مدرک و برای ایجاد یک گاوداری 180 مدرک نیاز است.

دهنوی: رتبه 120 جهانی ایران در شاخص سهولت کسب و کار از 190 کشور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 شهریور ماه) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید در موضوع طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در موافقت با آن اظهار داشت: ما در شهرستان‌های مختلف شاهد جوانان تحصیل کرده و بیکاری هستیم که علت این بیکاری و عدم اشتغال به سختی محیط کسب و کار برمی‌گردد.

وی افزود: وقتی پول زیادی در کشور ما وجود ندارد که به جوانان وام بدهیم، بایستی بکوشیم موانع را از جلوی فعالیت آنها برداشته و زمینه توسعه فعالان اقتصادی را فراهم آوریم.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: متأسفانه رتبه جهانی ایران در شاخص سهولت کسب و کار 120 از 190 کشور دنیا است که این افتضاح جایگاه به مقررات دست و پاگیر در کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برای تاسیس یک مزرعه پروش ماهی 130 مدرک با دو سال زمان نیاز است ضمن اینکه برای ایجاد یک گاوداری 118 مدرک و تاییدیه و یک سال و نیم وقت می‌خواهد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در دنیا گرفتن مجوز به منزله روبان خط پایان رقابت میان کسب و کارها نیست، بلکه صدور مجوز، نقطه شروع کار است، نه پایان کار؛ متأسفانه صدور مجوز در کشورمان قیمت پیدا کرده است.

دهنوی گفت: دریافت مجوز درمانی 70 میلیارد تومان قیمت دارد که این مجوز را فقط افراد پولدار می‌توانند بگیرند که رابطه داشته باشند این در حالی است که در اطراف تهران کمبود فضای بیمارستانی وجود دارد.

وی افزود: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور حداقل 500 هزار شغل ایجاد خواهد کرد و در شرایط فعلی با کدام سرمایه می‌خواهیم 500 هزار شغل ایجاد کنیم، لذا باید بکوشیم فضای کسب و کار را در کشور بهبود ببخشیم.

وی در پایان گفت: تولید باید در کشورمان ارزش داشته باشد نه اخذ مجوز قیمت پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول