اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پیام شاه سعودی به رئیس جمهور الجزائر در بحبوحه تنش با مغرب

وزیر خارجه عربستان سعودی در سفری ناگهانی به الجزائر با رئیس جمهور این کشور دیدار و پیام شاه سعودی را به او ابلاغ کرد.

پیام شاه سعودی به رئیس جمهور الجزائر در بحبوحه تنش با مغرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه (دیروز) در سفری به الجزائر با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

ریاست‌جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک اعلام کرد که فیصل بن فرحان در این دیدار پیام «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی را به تبون ابلاغ کرد.

رئیس جمهور الجزائر در این دیدار با اشاره به عمق روابط دوجانبه این کشور با ریاض، تلاش برای تقویت این روابط به نفع دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بن فرحان پس از این دیدار بر علاقه‌مندی کشورش برای تداوم هماهنگی و رایزنی با الجزائر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور به ویژه اقدام مشترک عربی، هماهنگی مواضع درباره سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و نیز تقویت مبادلات تجاری دو کشور تأکید کرد.

وی افزود که پیامی را از جانب شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور در خصوص روابط برادرانه و تاریخی دو کشور به رئیس جمهور الجزائر ابلاغ کرده است.

سفر ناگهانی وزیر خارجه عربستان سعودی به الجزائر در حالی است که این کشور اخیرا قطع روابط خود با مغرب را اعلام کرد.

سفر اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب و اظهارات وی علیه الجزائر باعث بروز اختلافات بین این دو کشور شد و پس از آن « رمطان لعمامره» در یک نشست خبری، از قطع روابط دیپلماتیک این کشور با مغرب  به دلیل «رویکردهای خصمانه رباط» خبر داد و گفت که الجزایر، سیاستهای یکجانبه مغرب را نمی‌پذیرد و «روشن است که مغرب از اصولی دست برداشته است که روابط الجزایر با مغرب را عادی می‌کند».

پیشتر وزارت خارجه عربستان سعودی بیانیه‌ای صادر و از اقدام الجزائر مبنی بر قطع روابط با مغرب ابراز تأسف کره و دو کشور را به اولویت‌ دادن به گفت‌وگو و دیپلماسی برای پیدا کردن راهکارهای حل اختلافات دوجانبه فراخوانده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول