اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی

وزیر امور خارجه در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط کشوری و لشکری برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته (سه شنبه) میزبان جلسه‌ کمیته پیگیری‌های مربوط به پرونده شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در محل وزارت امور خارجه بود. 

در این جلسه که با حضور نماینده خانواده مکرم شهید سلیمانی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، حقوقی و نظامی برگزار شد، مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پیگیری  این پرونده پرداختند و ضمن بیان گزارش از عملکرد دستگاه متبوع خود، آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مورد نظر و ابعاد و آثار مختلف مسئله را بیان کردند.

‌* تداوم پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی

وزیر امور خارجه ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ی سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور سردار سلیمانی، اعلام کرد: تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی جزو سیاست‌های قطعی است. 

امیرعبداللهیان تاکید کرد: وزارت امور خارجه با عزمی قاطع به وظیفه‌ ذاتی خود در پیگیری حقوقی، سیاسی و بین‌المللی این موضوع عمل خواهد کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ششم شهریور ماه در سفر به بغداد و با حضور در محل ترور شهید سلیمانی تصریح کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی بایستی به سزای اعمالشان برسند و به عدالت سپرده شوند. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با آنتونیو گوترش دلیرکل سازمان ملل در خصوص پیگیری حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پرونده ترور بزدلانه سردار سلیمانی اظهار داشت: پرونده ترور سردار سلیمانی را در ابعاد حقوقی و بین‌المللی با جدیت دنبال می‌کنیم و آمریکا نمی‌تواند از مسئولیت قطعی خودش در ترور سردار و قهرمان بزرگ‌ مبارزه با تروریسم سرباز بزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول