اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اشاره ضمنی ائتلاف الفتح به دست داشتن رژیم صهیونیستی در حمله به الحشدالشعبی

پس از حمله بامدادی به الحشدالشعبی عراق در مرز سوریه و بیانیه پنتاگون و ائتلاف آمریکایی درباره عدم دست داشتن در این حمله،‌ ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای شدیداللحن ضمن محکوم کردن این تجاوز، به صورت ضمنی به دست داشتن تل‌آویو اشاره کرد.

اشاره ضمنی ائتلاف الفتح به دست داشتن رژیم صهیونیستی در حمله به الحشدالشعبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف عراقی الفتح، امروز (چهارشنبه)، بیانیه‌ای شدیداللحنی درباره حمله بامدادی به نیروهای سازمان الحشدالشعبی صادر کرد.

منابع خبری، بامداد امروز، از حمله به دو خودروی متعلق به سازمان الحشدالشعبی عراق در خط مرزی سوریه خبر دادند.

پس از انتشار این گزارش، پنتاگون و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش هر یک در بیانیه‌ای جداگانه گفتند که این حمله کار آن‌ها نبوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ناس»، ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای در ارتباط با این حمله اعلام کرد: «تجاوز جنایتکارانه علیه نیروهای مسلحمان، فرزندان الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه را به‌شدت محکوم می‌کنیم».

ائتلاف الفتح ادامه داد: «تکرار تجاوزهای آشکار علیه حاکمیت عراق نیازمند موضع‌گیری صریح همگان، دولت عراق و پارلمان است، تا بدین شکل با مشخص کردن کشورهای مسئول این تجاوزها و مواجهه با آن‌‌ها با تمام شیوه‌های تضمین‌کننده حفظ کرامت و همچنین محافظت از مرزها و دفاع از خون پاک فرزندانمان، حاکمیت عراق حفظ شود و فرزندانمان کاملا پاسداری شوند».

ائتلاف الفتح اضافه کرد:‌ «تکمیل شدن روند خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق، جلوگیری از تجاوز به حاکمیت عراق و خون فرزندانش را تضمین می‌کند».

در پایان بیانیه مذکور ضمن فراخواندن تمام مردم عراق به یکپارچگی و انسجام در دفاع از پاسداران این کشور، آمده است: «به نظر می‌رسد که تصمیم دولت عراق درباره به خدمت گرفتن ۳۰ هزار نفر از فرزندان در [سازمان] الحشدالشعبی، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است».

این حمله پس از آن علیه نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق انجام شد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات دولتی عراقی با طرح پیوستن ۳۰ هزار نیروی جدید به سازمان الحشد الشعبی موافقت کرده‌اند.

فالح الفیاض در یک کنفرانس خبری گفت که با ملحق شدن این تعداد، نیروهای الحشد الشعبی به بیش از ۱۶۷ هزار نفر می‌رسد. این ۳۰ هزار نفر افرادی هستند که پیش از این به صورت قرار دادی عضو الحشد الشعبی بودند و پس از پایان قراردادشان از این سازمان جدا شده بودند و قرار است با مجوز دولت به صورت رسمی در آیند.

«قیس الخزعلی» رهبر گروه عصائب اهل الحق  نیز در صفحه توئیتر خود از این موضوع استقبال کرد و نوشت که با این مصوبه نیروهای الحشد الشعبی همتراز همتایان خود در وزارت دفاع، وزارت کشور و یگان مبارزه با تروریسم خواهند بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول