اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پای دادستانی روی گلوی زمین خواران/ صد و یازده هکتار از اراضی ملی آزاد شد

دادستان کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۱۱۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی که بصورت غیرقانونی تصرف شده بودند، از متخلفان بازپس گیری و خلع ید صورت گرفته شد؛ همچنین در حدود ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی که بصورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بودند به وضع سابق اعاده گردیدند.

پای دادستانی روی گلوی زمین خواران/ صد و یازده هکتار از اراضی ملی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان کرمانشاه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی استان، با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، اظهارکرد: برخورد با متخلفان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی استان است. 

وی افزود: براین اساس، از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۱۱۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی که بصورت غیرقانونی تصرف شده بودند، از متخلفان بازپس گیری و خلع ید صورت گرفته شد؛ همچنین در حدود ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی که بصورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بودند به وضع سابق اعاده گردیدند.

دادستان کرمانشاه با ابراز رضایت از برخوردهای صورت  گرفته با تغییر کاربری اراضی بویژه در حوزه شهرستان کرمانشاه، عنوان کرد: باتوجه به اقدامات بسیار خوبی که سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، خوشبختانه آمار تغییر کاربری ها در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. 

وی در ادامه بااشاره به کمبود شدید بارش ها از سال گذشته و لزوم مدیریت منابع آب، اعلام کرد: باتوجه به در پیش بودن بحران خشکسالی در سالهای آینده دستگاه های ذیربط باید در بحث حفاظت از منابع آبی استان با جدیت بیشتری ورود کنند. 

کرمی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم وجود ۵۰۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان، از ابتدای امسال تاکنون فقط ۵۶  مورد از آنها مسدود شده که این عملکرد قابل قبول نیست. 

وی یادآورشد: امور آب استان در بحث انسداد چاه های غیرمجاز موفق عمل نکرده که انتظار داریم با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کند. 

دادستان کرمانشاه در پایان از دستگاه های متولی خواست تا در بحث گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و آبی ورود بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول