اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

پورابراهیمی: دولت قبل هیچ اراده‌ای برای ساماندهی رمزارزها نداشت / مجلس به دنبال ساماندهی وضع موجود است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ اراده‌ای برای ساماندهی پدیده رمزارزها نداشته‌اند گفت: اگر مجلس و دولت جدید در این خصوص همکاری کنند اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

پورابراهیمی: دولت قبل هیچ اراده‌ای برای ساماندهی رمزارزها نداشت / مجلس به دنبال ساماندهی وضع موجود است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و در دفاع از گزارش این کمیسیون در خصوص طرح ساماندهی استخراج رمزارزها با بیان اینکه پدیده رمزارزها در حوزه اقتصاد منطقه‌ای و جهانی شکل گرفته و بر اقتصاد کشور ما هم اثر دارد اظهار داشت:‌ اگر این پدیده را کتمان کنیم هیچ فرصتی برای مقابله با تبعات آن نداریم و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن را از دست خواهیم داد.

وی تأکید کرد: هدف کمیسیون اقتصادی مجلس ساماندهی این پدیده بوده است چرا که در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ اراده‌ای برای ساماندهی پدیده رمزارزها دیده نشد و لذا اگر امروز دولت و مجلس در این خصوص همکاری کنند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت موجود گفت: در حال حاضر به دلیل عدم شناخت کافی توسط مردم و سرمایه‌گذاران از پدیده رمزارزها دچار شرایط خاصی هستیم که ضوابط مشخصی درباره فعالیت این سامانه‌ها وجود ندارد؛ بگونه‌ای که وزارت ارتباطات به عنوان متولی  فضای مجازی، وزارت صنعت به عنوان ناظر بر مجوزها، وزارت اقتصاد به عنوان متولی مبارزه با پولشویی و وزارت نیرو به عنوان متولی تأمین برق لازم برای استخراج رمزارزها همگی دخیل هستند لذا کمیسیون اقتصادی به دنبال ساماندهی این وضعیت نابسامان بوده است. 

پورابراهیمی تأکید کرد:‌در این ساماندهی مبنای کار ما شفافیت است چرا که معتقدیم بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های پولی و مالی و مالیاتی کشور با فعالیت رمزارزها از رده تصمیم‌گیری خارج شده است. 

وی با اشاره به تقسیم‌بندی رمزارزها به دو بخش تبادلی و استخراجی خاطرنشان کرد: همه این بخش‌ها محل بحث و تأمل است که باید ساماندهی شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به درخواست نماینده بانک مرکزی برای ارائه لایحه در این زمینه از سوی دولت گفت:‌ تا به حال هیچ لایحه‌ای از سوی بانک مرکزی در خصوص موضوعات مهمی از جمله قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری کشور ارائه نشده و در خصوص رمزارزها نیز اگر بانک مرکزی لایحه‌ای ارائه کرد مبنای کار ما قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تا قبل از ارائه لایحه، طرح کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود و این طرح کاملا کارشناسی شده است لذا نمایندگان کمک کنند تا امکان اصلاحات لازم در کمیسیون و طی مراحل قانونی فراهم شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول