اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سرانجام شهرداری بجنورد به کجا ختم می‌شود/ بجنورد، معطل تکمیل مدارک!

پس از روی کار آمدن شورای شهر ششم، اعضای این شورا با اعلام فراخوان نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کردند که پس از مدتی رای اکثریت اعضا به شخصی بود که هم‌اکنون بازنشسته است و حالا مرکز استان در انتظار صدور حکم بازگشت به کار وی است و شهرداری بجنورد نیز با سرپرست اداره می‌شود.

سرانجام شهرداری بجنورد به کجا ختم می‌شود/ بجنورد، معطل تکمیل مدارک!

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پس از اتمام زمان حضور شورای پرحاشیه پنجم که اقدامات عجیبی، از استخر روباز بانوان و تلاش برای قرارداد با پیمانکاری مبهم برای پروژه رُز تا برگزاری جشنواره در محرم را در کارنامه داشت، شورای ششم با شعار و رویکردی جدید پا در صحن پارلمان شهری بجنورد گذاشت.

این شورا در همان شروع کار با برگزاری جلساتی در جهت هم‌افزایی برای انتخاب شهرداری در تراز شهر بجنورد برآمدند و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادند.

طبق اعلام اعضای این شورا برای انتخاب شهردار بجنورد تصمیم بر انتشار فراخوان عمومی شد تا هرکسی که توانایی حضور در این مسئولیت را دارد پیش‌قدم شود و طبق صحبت با منابع آگاه، تعدادی آمدند و ثبت‌نام کردند و تعدادی نیز با پیگیری برخی اعضای شورای شهر ثبت‌نام کردند.

طبق گفته یکی از اعضای شورای شهر بیش از ۳۰ نفر در این فراخوان شرکت کرده بودند که پس از بررسی ابتدایی مدارک، بیش از ۲۰ نفر در لیست نهایی حضور داشتند که به مرحله بررسی رزومه راه پیدا کردند که پس از مدتی اعلام شد از بین این اشخاص ۵ نفر برای ارائه روزمه و برنامه‌، انتخاب‌شده‌اند که درنهایت پس از ارائه برنامه ها،  ۸ نفر از ۹ نفر اعضای شورای شهر، به شهردار شدن مرتضی رحمانی مطلق رای داده و تا زمان ارسال حکم از وزارت کشور، علی گودرزی که خود یکی از ۵ نهایی نفر بود به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.

شهردار منتخب، بازنشسته است!

همان ابتدای کار اعلام شد آقای رحمانی بازنشسته است و اگر انتخاب شود باید نامه برگشت به کارش را از سازمان مطبوع دریافت کند که همین موضوع باعث ایجاد حواشی مختلفی در فضای مجازی شد، اما جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد پس از انتخاب رحمانی به‌عنوان شهردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: موضوع بازنشسته بودن آقای رحمانی حل‌شده و مجوز فعالیت را دریافت کرده است.

اما بعد از مدتی اعلام شد شهردار منتخب، مجوز فعالیت را دریافت نکرده است، ولی طبق روال قانونی منعی برای فعالیت مجدد وی وجود ندارد.

تعلل در معرفی شهردار منتخب به فرمانداری به دلیل تکمیل مدارک بازگشت به کار

یوسف مغروری، عضو شورای شهر بجنورد در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت انتخاب شهردار بجنورد، اظهار کرد: شهردار منتخب بجنورد تاکنون از سوی شورای اسلامی شهر به فرمانداری معرفی نشده و بر اساس قانون، فقط یک ماه فرصت برای این کار وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: فردا آخرین فرصت برای معرفی شهردار منتخب بجنورد به فرمانداری برای بررسی احراز صلاحیت وی در هیأت تطبیق این نهاد بالادستی شورای اسلامی است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با تأکید بر اینکه تمامی مصوبات شورای شهر نیازمند تأیید یا رد توسط هیأت تطبیق فرمانداری است، خاطرنشان کرد: مرتضی رحمانی مطلق طی جلسات پیشین شورای شهر بجنورد به‌عنوان شهردار منتخب مرکز خراسان‌شمالی انتخاب‌شده اما تعلل برای معرفی وی به فرمانداری برای تکمیل مدارک بازگشت به کار او بوده است.

وی تصریح کرد: پس از معرفی شهردار منتخب از سوی شورا به فرمانداری، احتمالاً طی فردا نتیجه نظر هیأت تطبیق برای اقدام بعدی شورای اسلامی شهر اعلام می‌شود.

مغروری افزود: در صورت تأیید انتخاب شهردار بجنورد توسط هیأت تطبیق فرمانداری مرکز استان، ادامه فرآیند صدور حکم توسط وزیر کشور انجام خواهد شد و در غیر این صورت این مصوبه به شورای شهر بازمی‌گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در انتها گفت: در صورت رد این مصوبه و بازگشت به شورا، طی جلسه آتی شورای اسلامی شهر بجنورد و یا با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده برای تعیین تکلیف شهردار بجنورد اقدام فوری انجام می‌شود.

گفتنی است در برخی رسانه‌ها به نقل از مغروری آورده شده بود اگر مدارک شهردار منتخب در زمان مقرر به فرمانداری ارسال نشود، شورای شهر باید مجدداً فرایند انتخاب شهردار را آغاز و شهردار جدیدی را انتخاب کند و در غیر این صورت استانداری در این موضوع ورود می‌کند!

فرایند انتخاب شهردار بجنورد در مرحله وزارت کشور است/انتخاب مجدد شهردار صحت ندارد

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بجنورد با اشاره به انتخاب شهردار این شهرستان اظهار کرد: فرایند انتخاب شهردار در حال پیگیری است و این فرایند باید در آرامش و به‌دوراز حاشیه ادامه پیدا کند.

وی گفت: هرگونه موضوع در رابطه با انتخاب مجدد شهردار و یا انتخاب شهردار توسط سازمان‌های دیگر رد و چنین قوانینی وجود ندارد.

عضو شورای شهر بجنورد با اشاره به موضوع نامه برگشت به کار شهردار منتخب این شهرستان افزود: شهردار بجنورد در یک فرایند شفاف انتخاب‌شده است و بر اساس قانون، امکان برگشت به کار وی دارد.

وی گفت: هم‌اکنون فرایند انتخاب شهردار از مرحله شورای شهر عبور کرده و در حوزه وزارت کشور است و باید وزارت کشور نظر قطعی را در خصوص شهردار شدن و یا نشدن آقای رحمانی اعلام کند.

موسوی افزود: نامه برگشت به کار شهردار منتخب نیز باید به وزارت کشور ارائه داده شود نه شورای شهر بجنورد.

عضو شورای شهر بجنورد تصریح کرد: انتخاب شهردار یک فرایند جمعی است نه فردی و از یک فراخوان کاملاً شفاف، شهردار انتخاب‌شده است و نسبت به اتفاقات آینده نیز نمی‌توان پیش‌داوری یا پیش‌بینی‌های داشت و نمی‌توان تصمیمی گرفت.

حکم رحمانی چه زمانی صادر می‌شود؟

طبق گفته اعضای شورای شهر بجنورد، فرانید انتخاب شهردار از حوزه شورای شهر خارج و در انتظار صدور حکم توسط وزارت کشور هستند، اما با کدام مدرک شغلی!

با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، صدور حکم بازگشت به کار شهردار منتخب به آن آسانی‌هایی که برخی اعضای شورای شهر گمان می‌کردند نیست و نیازمند طی کردن مراحل اداری شاید بلندمدتی است، با این شرایط سؤالی که ایجاد می‌شود این است که آیا روزمه شهردار جدید به حدی قابل‌تأمل است که مرکز استانی را چند ماه برای صدور گواهی بازگشت به کار وی و بعد در انتظار صدور حکم توسط وزارت کشور معطل گذاشت و شهرداری شهر بجنورد را که با انواع مشکلات ریزودرشت دست‌وپنجه نرم می‌کند را با سرپرست اداره کرد!

انتهای پیام/ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول