اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد ، از پرداخت بیش از 180 میلیارد ریال بابت مطالبات موسسات طرف قرارداد دولتی، غیر دولتی، دانشگاهی و خصوصی در سال 1400 خبرداد.

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلامرضا کاظمی درخصوص آخرین وضعیت پرداختی‌های این اداره کل به مراکز و موسسات درمانی گفت: براساس قانون برنامه توسعه هر گونه پرداخت منوط به ارائه نسخ الکترونیکی است که با عنایت به تخصیص‌های صورت گرفته تا شهریور ماه سال جاری بالغ بر 180میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد دولتی و غیر دولتی، دانشگاهی و خصوصی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش خصوصی(درمان مکانیزه ) بیش از 113میلیارد ریال، درمانگاه‌ها (درمان مکانیزه ) بالغ بر 13 میلیارد ریال ، بستری بیش از 49میلیارد ریال ،مکانیزه بستری موقت 534میلیارد ریال ،مکانیزه بیماران خاص بیش از 3میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه ها، تمام بدهی های بیمه سلامت به سازمان ها و موسسات استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۹ تسویه حساب شده است.

وی افزود: ۱۰۰ درصد موسسات طرف قرارداد بخش خصوصی استان برنامه‌های نسخ الکترونیک را اجرا می‌کنند به طوری که این استان با ۸۲.۶ درصد تجویز نسخ به صورت تمام الکترونیکی در رتبه بندی کشوری جز استان‌های پیش روی کشور به حساب می آید.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان صندوقها ی روستایی و بیمه سلامت همگانی تنها تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند که نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود اقدام کنند افزود: بیمه شدگان این دو صندوق می‌توانند نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود از طریق سامانه و بدون مراجعه به ادارات و دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

وی اظهار داشت:در حال حاضر سامانه های bimehsalamatiranian.ir و http://eservices.ihio.gov آماده شده است و بیمه شده‌هایی که تاریخ اعتبار آنها پایان شهریور ماه است می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را وارد و بسیاری از اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم چنین این امکان فراهم شده است که بیمه شده ها دیگر به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه ای روستایی و عشایری و سلامت همگانی مراجعه نکنند، لذا اگر بیمه آنها فاقد اعتبار باشد با مراجعه به همین سامانه می توانند بدون حضور آن را تمدید کنند و حتی می‌توانند در این سامانه عکس های خود را اصلاح و عکس جدید بارگزاری کنند، از تمام بیمه‌شدگان انتظار می‌رود که قبل از پایان شهریور از امکانات سامانه ایجاد شده استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول