اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سود رمزارزها به جیب چه کسی می‌رود؟/ لزوم دریافت مالیات و عایدی از دارندگان ماینر

نماینده سروستان در مجلس با بیان اینکه تولید یک بیت‌کوئین 13 تا 15 هزار دلار هزینه داشته اما متوسط فروش آن 51 هزار دلار بوده و تا سقف 60 هزار دلار هم افزایش داشته، گفت: سود رمزارزها به جیب چه کسی می‌رود در حالی که آنها مالیاتی هم نمی‌پردازند؟

سود رمزارزها به جیب چه کسی می‌رود؟/ لزوم دریافت مالیات و عایدی از دارندگان ماینر

به گزارش پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 شهریور) در مجلس علنی مجلس و بعد از قرائت کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت صنعت رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن اظهار داشت: بالاترین رر برای مردم آن است که رمزارزها با استفاده از برق یارانه‌ای تولید می‌شود ضمن اینکه شرکتهای بزرگ هم رمزارز تولید می‌کنند اما ارز تولیدی خود را به سامانه تزریق نمی‌کنند. 

وی گفت: مشخص نیست بانک مرکزی چه راهکاری برای کنترل رمزارزها دارند زیرا ارزها بدون هیچ نظارتی از ایران خارج می‌شود.

وی گفت: روزگاری یک کارگاه با 70، 80 کارگر فعالیت می‌کرد اما هم اکنون تعطیل شده و با چند نگهبان رمزارز تولید می‌کنند. مشخص است این کارگاه به مسیر تولید بازنمی‌‌گردد. 

وی تصریح کرد: تولید یک بیت کوئین 13 الی 15 هزار هزینه دارد اما متوسط فروش آن 51 هزار دلار است که تا سقف 60 هزار دلار هم افزایش داشته است. 

رحیمی مظفری گفت: سود رمزارزهای تولید شده به جیب چه کسی می‌رود و عایدش‌ای برای کشور چیست؟

وی با بیان اینکه رمزارزها ممکن است یک فرد را یکشبه میلیاردر کرده و فرداشب او را ورشکسته کند گفت: در این باره بارها تذکر دادیم اما مسئولان و مردم توجهی نکردند. همین تذکرات را در مورد اعلام کردیم. رمزارزها بسیار بدتر از بورس هستند و با شدت بیشتری مردم را ورشکسته خواهند کرد.

وی افزود: ما در زمینه تولید برق دچار مشکل هستیم و نمی‌دانیم چگونه می‌توانیم به استخراج رمزارزها ورود کنیم برخی می‌گویند رمزارزها برای دور زدن تحریمهاست اما این رمزارزها زیر ذره‌بین کشورهای تحریم کننده قرار دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول