اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه‌ها در مقوله حجاب به آموزش خانواده توجه کنند/ اسامی برگزیدگان جشنواره گوهر ناب

به گفته عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی رسانه‌ها باید در مقوله حجاب به آموزش خانواده بسیار توجه شود زیرا خانواده پایگاه اول تربیتی فرزندان است.

رسانه‌ها در مقوله حجاب به آموزش خانواده توجه کنند/ اسامی برگزیدگان جشنواره گوهر ناب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هاجر تحریری نیک صفت ظهر امروز در اختتامیه جشنواره چندرسانه‌ای گوهر ناب در سالن اجتماعات حسینیه شاهد و ایثار بنیاد شهید با بیان اینکه حجاب انسان را از تباهی دور کرده و باعث حفظ حیا و ارزش واقعی اسلامی می‌شود، اظهار کرد: دین اسلام تأکید ویژه‌ای به حفظ عفاف و حجاب به مردم دارد که با رعایت عفاف و حجاب خود جامعه را از افتادن در منجلاب تباهی و فساد حفظ کنند.

وی با اشاره به برنامه استکبار برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: همین جایگاه ارزشی حجاب در جامعه است که سبب شده دشمنان اسلام، همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های پنهان و آشکار، به‌ویژه در قالب جنگ نرم، مبحث عفاف و حجاب را هدف گرفته و به دنبال رخنه ایجاد کردن در باورها و اعتقادات جوانان و نوجوانان این مرزوبوم باشند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه روح عفاف موجب کنترل رفتار و رعایت وقار و متانت بانوان می‌شود، تصریح کرد: روح عفاف در کنترل رفتار و رعایت وقار و متانت خلاصه می‌شود، اگر به پوشش ظاهری بسنده شود و ملکه‌ی تقوای رفتاری در زن به وجود نیاید، حجاب و درواقع، حیای زن مانند کالبدی بی‌روح خواهد بود.

نیک صفت با تأکید بر لزوم توجه به بازگو کردن فرهنگ و فلسفه حجاب در جامعه بیان کرد: باید فلسفه حجاب به دختران گفته شود زیرا بسیاری از آنان با این فرهنگ و فلسفه آگاه نیستند و استکبار با استفاده از این ضعف در تلاش برای نفوذ فرهنگی در کشور است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد نقش رسانه در گسترش مقوله حجاب را بسیار مؤثر دانست و افزود: رسانه‌ها باید در مقوله حجاب به آموزش خانواده بسیار توجه شود زیرا خانواده پایگاه اول تربیتی فرزندان است.

نقش مهم رسانه در احیای فرهنگ عفاف و حجاب

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب یک سنبل اسلامی در جامعه است، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک سنبل در جامعه‌های اسلامی بوده و نقش دستگاه‌های اجرائی و آحاد مردم در احیای فرهنگ عفاف و حجاب بسیار مهم است.

مهدی پارسا حجاب را نشان‌دهنده و پدیدارکننده وجود عفاف دانست و گفت: عفاف صفتی درونی است و برای بروز و تحقق آن نشانه‌هایی لازم است که نشان دهد دفاع وجود داشته و ابزارهای آن نیز باید تقویت باید.

وی با اشاره به نقش عفاف و حجاب در رسیدن انسان به کمال و سعادت تصریح کرد: عفاف فرهنگی متعالی در جامعه است و به افراد جامعه چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می‌دهد و در حقیقت هدفش کمک به رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب است و در این میان بخش مهمی از این دغدغه را فرهنگ باشکوه حجاب، تحقق می‌بخشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تأکید بر نقش مهم رسانه در احیای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: برنامه چندرسانه‌ای گوهر ناب یک اقدام جدید و مؤثر در راستای احیای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بوده و به‌منظور انجام این امر از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده‌شده است

پارسا با بیان اینکه در آثار رسانه‌ای باید به فرهنگ عفاف و حجاب توجه ویژه شود، افزود: خانواده نخستین جایگاه تربیتی در جوامع اسلامی است و باید اولویت اول رسانه‌ها توجه به این امر بسیار مهم باشد.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان رویکرد اصلی در برگزاری جشنواره گوهر ناب، گفتمان سازی بوده، زیرا استکبار در تلاش برای تولید فیلم‌های غیر خانوادگی در تلاش برای تضعیف فرهنگ عفاف در جامعه است.

اسامی برگزیدگان جشنواره چندرسانه‌ای عفاف و حجاب (گوهر ناب)

بخش فرهنگیان:
بخش  اینفوگرافی: مینا نظری نفر اول  
بخش عکس نوشت: مینا نظری  نفر دوم و راضیه فرهنگ باقری نفر سوم

بخش دانش‌آموزی نقاشی متوسطه:
تارا هوشیار فرد، نفر اول مدرسه فرزانگان رشت ـ نازنین زهرا حسن پور، نفر دوم مدرسه مرضیه مقدسی اصل لاهیجان ـ
سانیا صفاری، نفر سوم غیردولتی شایستگان لنگرود

دانش‌آموزی عکس‌نوشت:
زهرا شیخان ، نفر اول  از مدرسه ابن سینا رشت ـ فاطمه زهرا شفیعی، نفر دوم دبیرستان غیردولتی یاران ناحیه یک رشت ـ فاطمه غلامی، ناحیه دو رشت مدرسه شاهد فاطمه الزهرا

بخش نقاشی ابتدایی:
معصومه نصیری پایه سوم مدرسه بنت الهدی صدر نفر اول ـ امیرمحمد آزرمی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل ـ سوگل جوادی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش

 بخش فیلم:
ثنا پورضرب از مدرسه دکتر شهره کریم زاده نفر اول ـ حنانه برجعلی زاده، نفر دوم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رودسر ـ حلما نوروزی، نفر سوم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رودسر

برگزیده ویژه بخش فیلم:

مهدی علی‌نیا از بسیج دانشجویی

بخش مصاحبه:
مائده فلاحتکار از خبرگزاری شبستان نفر اول ـ لیلا پورابراهیمی نفر دوم خبرگزاری شبستان ـ نوشین کریمی نفر سوم از خبرگزاری شبستان

بخش یاداشت:
بهرام قربانپور نفر اول از ۸دی نیوز ـ ساریه  پورصالح نفر دوم از تیتر گیلان ـ مطهره آپرویز نفر سوم از حوزه خواهران کوثر لاهیجان

بخش تیتر:
حمید رمضانی نفر اول از گیل رخ ـ مائده فلاحتکار نفر دوم از خبرگزاری شبستان ـ نوشین کریمی نفر سوم از خبرگزاری شبستان

بخش خبر:
پیمان ناصری از خبرگزاری شبستان نفر سوم

* در رتبه‌هایی که اسامی قید نشده، هیئت داروان کسی را شایسته مقام نداستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول